Je gaat samen met andere Planeconomen werken aan diverse projecten
waarbij je risicoanalyses uitvoert, financiële haalbaarheid beoordeelt en als sparringpartner fungeert voor projectmanagers en andere stakeholders binnen de gemeente. Samen met de andere Planeconomen ben je vertegenwoordigd in verschillende soorten projecten, zoals woningbouw, herstructurering van gebieden en ontwikkelingen voor bedrijven binnen de gemeente. Het betreft een dynamisch pakket en dit vraagt om regisseurs die de financiën van gebiedsontwikkelingen doorgronden en op een juiste wijze inzetten, maar ook breder durven kijken binnen deze constant veranderende werkomgeving (duurzaamheidsuitdagingen, huisvestingsvraagstuk).
Je vervult de volgende taken
– Je ondersteunt bij het uitvoeren van risicoanalyses en houdt je bezig met de economische haalbaarheid van projecten.
– Je stelt grondexploitaties op en geeft financieel advies.
– In elke fase van een project breng je de risico’s in beeld.
– Je bent verantwoordelijk voor de financieel-economische begeleiding.
– Je levert input voor documenten die ter besluitvorming naar het college en de raad gaan.
– Je fungeert als sparringpartner voor de projectmanagers en de civieltechnische projectleiders.
– Je neemt deel aan overleggen met projectontwikkelaars, woningbouwcorporaties en ondernemers, en samen met de projectmanagers en juristen stel je overeenkomsten op.
– Je bent sparringpartner van de Jr. Planeconoom en vindt het mooi om hem verder te helpen in het vakgebied.
Rol binnen Planning & Control-cyclus
Naast de directe betrokkenheid bij projecten, ben je ook een belangrijke speler binnen de Planning & Control-cyclus, waarbij werkzaamheden moeten worden verricht voor de jaarrekening, het opstellen van de MPG (Meerjaren Prognose Grondexploitaties) en de begroting.
Wat verwachten we van jou?
– Minimaal een hbo werk- en denkniveau
– Een neus voor kansen en risico’s, wat je helpt om financiële strategieën te ontwikkelen.
– Een proactieve houding en fijne communicatieve vaardigheden.
– Interesse voor ruimtelijke ontwikkeling.
– Een sociaal karakter om draagvlak te creëren om verwachtingen te managen.
– Affiniteit met politiek en bestuur op gemeentelijk niveau.
Over het team
Het team bestaat uit projectmanagers, planeconomen, jurist, administratie en projectassistenten. In het team bevinden zich zowel senioren als junioren, mannen en vrouwen, waarbij gezamenlijk sparren en verbeteren onderdeel is van het groeiproces. Het werk vindt plaats in een dynamische omgeving, waarbij de contacten zowel binnen het gemeentehuis als ook met externe partijen plaatsvinden.
Eisen
- Voorgestelde kandidaat beschikt over een afgeronde HBO planeconomie.
- Voorgestelde kandidaat beschikt over kennis over P&C binnen de overheid.
- Voorgestelde kandidaat is beschikbaar 10 of 11 april tussen 09.00 – 12.00 uur.
Wensen
- Voorgestelde kandidaat is in staat om kennis planeconomie over te dragen op een junior (moet blijken uit het CV).