Planjurist ruimtelijke ordening

Gemeente Katwijk

Sluit op: 17 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 130
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Ruimtelijke ontwikkeling

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 3 november 2025
Eind datum: 3 november 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdracht
Als Planjurist Ruimtelijke Ordening draag je bij aan de ruimtelijke ontwikkeling van onze veelzijdige gemeente. Hierbij richt je je op projectopgaven, zoals gebiedsontwikkeling Valkenhorst en op de ontwikkeling van het omgevingswetinstrumentarium, maar ook op de integrale advisering bij complexe ruimtelijke initiatieven. Je bent de juridische vraagbaak voor de collega's binnen het team Ruimtelijke Ontwikkeling. We zijn op zoek naar een planjurist die flexibel inzetbaar is voor 24 tot 36 uur per week. De uren per week zal afhankelijk zijn van het aanbod werk.

Werkzaamheden/verantwoordelijkheden

  • Planjurist omgevingsrecht binnen gemeentelijk ruimtelijk beleid (voornamelijk gebiedsontwikkeling Valkenhorst).
  • Coaching en (juridische) advisering bij integrale advisering.
  • Vertegenwoordigen van de gemeente bij gerechtelijke procedures, indien nodig.
  • Vraagbaak voor juridische vraagstukken binnen het werkveld Ruimtelijke Ontwikkeling.

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • 'Bring your own device' is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de laatste 7 jaar in het adviseren van gemeentelijke overheden op het gebied van omgevingsrecht;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het opstellen en beoordelen van principeverzoeken, ruimtelijke onderbouwingen, bestemmings/omgevingsplannen en inspraak- en zienswijzennota’s (duidelijk weergeven in het cv);
  • De kandidaat is inzetbaar voor de duur van het project, vanaf begin november 2025 tot en met medio november 2026;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx