Planoloog/planregisseur

Gemeente Voorschoten

Sluit op: 6 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 24
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 6 november 2025
Eind datum: 6 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Werken in Voorschoten, Parel aan de Vliet
Onze groene gemeente, gelegen in de Leidse regio, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze ruim 26.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het welzijn van onze inwoners en ondernemers.

Ontwikkeling en team
Voorschoten, Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.

Organisatie en toekomst
Bij de gemeente Voorschoten staan we voor spannende uitdagingen. We zijn volop bezig met de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze organisatie, waarbij we toewerken naar een klantgerichte organisatiestructuur die klaar is voor de toekomst. Het doel? Samen met plezier en betrokkenheid werken aan een gemeente waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid centraal staan. We bouwen aan een organisatie die niet alleen de inwoners centraal stelt, maar ook jou de ruimte biedt om bij te dragen aan innovatieve en duurzame oplossingen.

Organisatie-indeling
De organisatie is onderverdeeld in drie afdelingen: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Bestuur.

Opdracht
Als planoloog/planregisseur ben je verantwoordelijk voor het adviseren, voorbereiden en begeleiden van de planologische procedures om ontwikkelingen te kunnen faciliteren. Daarbij begeleid je initiatieven van inwoners/ondernemers vanaf het begin tot mogelijk bij de Raad van State. Je behandelt en begeleidt de planologische procedures van verzoeken om wijziging of ontheffing van de omgevingsplannen.

Je onderhoudt goede contacten met het bestuur en zorgt voor een goede informatievoorziening. Je houdt ook rekening met de belangen van de inwoners en ondernemers in de gemeente. Daarnaast help je participatieprocessen die ontwikkelingen mogelijk maken en ben je creatief in het bedenken van oplossingen. Ook denk je integraal en ben je adviseur op het gebied van RO voor collega’s, initiatiefnemers, college en raad.

Je bent als planoloog/planbegeleider onder andere verantwoordelijk voor:

  • Het begeleiden van ruimtelijke initiatieven vanuit de maatschappij;
  • Het behandelen van verzoeken om wijziging of afwijking van de omgevingsplannen;
  • Het planologisch adviseren van de projectleider bij een gebiedsontwikkeling;
  • Het adviseren en ondersteunen van het bestuur van de gemeente en het onderhouden van contacten met belanghebbenden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Ruimtelijke Ordening
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Ruimtelijke Ordening
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor op het gebied ruimte / planologie

Wensen

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2025 beschikbaar voor 16 tot 24 uur per week
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als planoloog/planbegeleider bij een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare werkervaring met de Omgevingswet (duidelijk weergeven in het cv middels een toelichting)
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv
  • Aantoonbare werkervaring met adviseren bij een stedelijke gebiedsontwikkeling (benoem duidelijk waar deze ervaring is opgedaan)

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx