P&o adviseur

Gemeente Wijk bij Duurstede

Sluit op: 7 jan 2026 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Utrecht
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 19 januari 2026
Eind datum: 20 april 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede
Groot genoeg om klein te blijven. Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.
Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Opdracht
Je bent iemand met een verbindend vermogen die van nature creatief meedenkt over kansen, mogelijkheden en oplossingen op het gebied van HR. Je hebt overtuigingskracht en kunt jezelf goed uitdrukken, zowel mondeling als schriftelijk. Je bent een prettige en doortastende gesprekspartner voor collega’s en leidinggevenden. Concreet werk je aan:

  • Advisering van een aantal teams bij P&O vraagstukken. Je bent sparringpartner voor leidinggevenden als het gaat om in-, door en uitstroom, verzuim en alle andere voorkomende P&O onderwerpen.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor een aantal P&O onderwerpen/projecten. Denk daarbij aan implementatie en realisatie van personeelsbeleid, actualisatie van het inhuurbeleid en opleidingswensen.
  • Met jouw frisse blik signaleer je verbeterkansen en draag je proactief verbetervoorstellen aan om het team beter te laten draaien. De basis op orde krijgen is daarbij een kernactiviteit.

Team
Het team bestaat uit een medewerker personeels- en salarisadministratie, een adviseur werving & selectie, een adviseur arbeidsvoorwaarden en rechtspositie en twee P&O-adviseurs. Naast het adviseren van teamleiders en domeinmanagers, richt het team zich op het versterken van aantrekkelijk werkgeverschap en het op orde brengen van de basis, zoals grip krijgen op het ziekteverzuim, uniforme advisering en uitvoering van projecten.

Competenties

  • Je bent een prettige gesprekpartner
  • Je bent communicatief vaardig in schrift en taal
  • Je bent creatief en meedenkend
  • Je bent proactief
  • Je hebt verbindend vermogen
  • Je hebt overtuigingskracht en kunt jezelf goed uitdrukken

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in ieder geval maandag)
Is hybride werken mogelijk: ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht P&o adviseur

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als adviseur binnen het vakgebied HR of P&O
  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren

Wensen voor de opdracht P&o adviseur

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau Human Research Management
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur binnen het vakgebied HR of P&O
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van HR/P&O binnen een overheidsinstantie

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht P&o adviseur

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Gemeente Wijk bij Duurstede

Past jouw profiel bij de eisen van Gemeente Wijk bij Duurstede? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan Gemeente Wijk bij Duurstede
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van Gemeente Wijk bij Duurstede, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx