Portfoliomanager -Real Estate and Facility Management

TenneT

Verlopen op: 9 apr 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 125
Aantal uur per week: 40
Provincies: Gelderland
Segmenten: Bouwkunde Civiele techniek

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 21 april 2025
Eind datum: 21 april 2026

Corporate Real Estate Portfolio Manager
Lighting the way ahead together. Wij zetten ons 24/7, 365 dagen per jaar in voor een veilige en betrouwbare levering van elektriciteit, nu en in de toekomst. Dat is de wereld van TenneT. Als toonaangevende Europese netbeheerder ontwerpen, bouwen, onderhouden en exploiteren wij het hoogspanningsnet in Nederland en grote delen van Duitsland en spelen wij een sleutelrol in de energietransitie. Met 23.500 kilometer aan hoogspanningsverbindingen op land en in zee en bijna 5.000 medewerkers zorgen wij voor de dagelijkse stroomvoorziening van meer dan 42 miljoen eindgebruikers. TenneT heeft nu en in de komende jaren zó veel innovatieve projecten op stapel staan dat we altijd op zoek zijn naar gedreven vakmensen.

Real Estate & Facility Management (RE&FM)
De afdeling RE&FM draagt op efficiënte en effectieve wijze bij aan de purpose van TenneT: To connect everybody with a brighter energy future. Dit doet zij door het beschikbaar stellen van een passende werkomgeving binnen betrouwbare, hoogwaardige, beveiligde en veilige data- en control centers, kantoren (campus/hubs) en overige bedrijfslocaties.

Jouw rol
Als Corporate Real Estate Portfolio Manager ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van vastgoedstrategieën, evenals het realiseren van vastgoedtransacties binnen Nederland. Je zorgt ervoor dat er tijdig en op de juiste niveaus — operationeel, tactisch en strategisch — gedegen vastgoedadviezen en onderbouwde businesscases beschikbaar zijn om goed geïnformeerde besluitvorming mogelijk te maken. Hiermee ondersteun je collega’s bij uiteenlopende vraagstukken op het gebied van kantoren, bedrijfsruimten, datacenters en overige vastgoedthema’s. Je vervult deze rol op een consistente, procesgestuurde manier.

Werkzaamheden
– Je haalt proactief de vastgoedbehoefte voor de komende jaren op bij leads en directors binnen TenneT en vertaalt deze naar concrete plannen en adviezen;
– Je stelt de real estate strategie op en bewaakt deze, inclusief de bijbehorende duurzaamheidsroadmap;
– Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van vastgoedadviezen en bijbehorende businesscases;
– Je voert marktverkenningen en vastgoedtransacties uit, in nauwe samenwerking met en ondersteund door onze externe makelaar;
– Je draagt zorg voor het jaarlijkse én meerjaarlijkse real estate budget en houdt toezicht op de uitvoering ervan;
– Je initieert vastgoedprojecten, zoals nieuwbouw en verbouw, door tijdig duidelijke projectbriefs op te stellen;
– Je beheert en optimaliseert de real estate portefeuille, zowel op technisch als administratief vlak;
– Je werkt nauw samen met de space-workplace-supply manager, contract-, technisch- en assetmanagers om de strategische koers te vertalen naar tactische en operationele doelstellingen;
– Samen met deze collega’s zorg je voor een toekomstgerichte en efficiënte vastgoed- en datacenterportefeuille;
– Je bent het eerste aanspreekpunt binnen de vastgoedstrategie voor interne afdelingen zoals Legal, Procurement en Finance;
– Je zorgt voor de standaardisatie van demarcaties, huur- en serviceovereenkomsten, onder andere in samenwerking met de externe real estate makelaar.

Overige informatie
Startdatum: Zo snel mogelijk;
Duur: 12 maanden;
Beschikbaarheid: minimaal 32 uur per week;
Standplaats: Arnhem
Sollicitatieprocedure: Twee tot drie gesprekken. De voorkeur is fysiek.
De kans op verlenging: Momenteel geen kans op verlenging mogelijk.

Screening
– Pre-employmentscreening is vereist;
– Geldig legitimatiebewijs (paspoort of ID-kaart) verplicht bij intake en start;
– AIVD- en UVO-screening vereist en moet succesvol worden afgerond.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Afgeronde hbo- of wo-opleiding in vastgoed, bij voorkeur met MRE.
  • Minimaal 8 jaar ervaring in vastgoedportfolio- en transactiemanagement.
  • Senior in het vakgebied.
  • Ervaring met vastgoedprojectmanagement, van concept tot oplevering.
  • Kennis van vastgoedrecht, aanbestedingsvormen, huurrecht, verbintenissenrecht en projectontwikkeling.
  • Zelfstandig vastgoedtransacties kunnen uitvoeren.
  • Bestuurlijke sensitiviteit en strategisch adviesvermogen.
  • Ervaring met hoogbeveiligde locaties en kennis van de energiesector is een pre.
  • Ervaring met vastgoedmanagement en -ontwikkeling in de publieke sector.
  • Kennis van aanbestedingsvormen en juridische aspecten van vastgoedtransacties.
  • Goed netwerk binnen vastgoedsector en ervaring met overheidsinstanties.
  • Vloeiende beheersing van Nederlands en Engels (niveau B2).
  • Duitse taal is een pre.
  • Inzicht in specifieke vastgoedbehoeften binnen de sector.
  • Gemiddeld drie dagen per week fysiek in Arnhem werken, overige dagen in overleg.
  • Bereidheid tot reizen binnen Nederland (circa eens per twee weken).
  • Beschikbaarheid van minimaal 32 uur per week.
  • Vertrouwelijk kunnen omgaan met gevoelige projecten.
  • Balans tussen zelfstandigheid, proactiviteit en bestuurlijk doorzettingsvermogen.
  • Geldig legitimatiebewijs bij intake en start vereist.
  • Succesvolle afronding van AIVD- en UVO-screening is vereist.
  • Volledige beschikbaarheid voor de gevraagde periode is noodzakelijk.

Wensen

  • Geen wensen
Deze opdracht is verlopen.