Procesregisseur omgevingsplan

Gemeente Bergen op Zoom

Sluit op: 21 mei 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 9 juni 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Procesregisseur Omgevingsplan
Als procesregisseur omgevingsplan ben je verantwoordelijk voor het coördineren en opstellen van het omgevingsplan. Je stuurt het proces aan waarin het omgevingsplan tot stand komt. Je werkt hiervoor nauw samen met de verschillende interne afdelingen binnen onze gemeente (vergunningen, RO, handhaving, milieu). Je zorgt ervoor dat het plan voldoet aan de eisen van de Omgevingswet. Waar nodig werk je samen met waterschappen, provincies, omgevingsdiensten en andere overheden. Je adviseert projectmanagers, vergunningverleners en handhavers over het omgevingsplan en het instrumentarium van de Omgevingswet. Daarnaast ondersteun je collega's binnen het fysieke domein bij het gebruik van het omgevingsplan.

Taken

  • Aansturen van het interne kernteam en projectgroep
  • Bewaken van voortgang en samenhang
  • Verbinden van inhoud, organisatie en zorgen voor borging in de beleidscyclus en contact met het bestuur
  • Deelnemen aan overleggen zoals de SPRONG-groep
  • Je werkt nauw samen met de inhoudelijk ondersteuner omgevingsplan

Belangrijke competenties

  • Projectmatig werken
  • Juridisch inzicht
  • Communicatief sterk
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • In verband met wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde of HBO of WO opleiding met de voorkeur specialisatie in omgevingsrecht, bestuursrecht of planologie. Dit moet blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat is tussen de 12-16 uur per week beschikbaar. Graag duidelijk aangeven het aantal uur in het CV aangeven.
  • De aangeboden kandidaat heeft meer dan 5 jaar aantoonbare recente ervaring in dezelfde rol bij een andere gemeentelijke organisatie. (Graag duidelijk aangeven in het CV)
  • De aangeboden kandidaat kan minimaal 1 dag per week aanwezig zijn op kantoor. (Graag duidelijk aangeven in het CV)

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente ervaring met het doorlopen van ruimtelijke procedures. (Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV)
  • De aangeboden kandidaat beschikt over politiek-bestuurlijke bestuurlijke sensitiviteit en het vermogen om effectief samen te werken met diverse stakeholders. (Dit moet blijken uit het CV door middel van het geven van concrete voorbeelden)
  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.
  • De aangeboden kandidaat kan vanaf 9 juni starten. Graag duidelijk aangeven in het CV.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe juridische vraagstukken te doorgronden. (Dit moet blijken uit het CV door middel van het geven van concrete voorbeelden)

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx