Project assistent-pmo

Gemeente Eindhoven

Sluit op: 11 nov 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 16
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 11 november 2025
Eind datum: 28 februari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Voor Gemeente Eindhoven zijn wij op zoek naar 3 fte Project Management Officers (PMO).
LETOP: We zoeken 3 FTE voor 16 uur per week, per fte zal je 2 kwartiermakers ondersteunen.

Wil jij bijdragen aan een toekomstbestendige gemeente Eindhoven?
Dan zoeken we jou! Werk mee aan de doorontwikkeling en inrichting voor de portefeuilles Algemene Dienstverlening en Finance & Control.

Jouw rol
De gemeente Eindhoven werkt aan een toekomstbestendige doorontwikkeling en inrichting van haar organisatie. Binnen de portefeuilles Algemene Dienstverlening (ADV) en Financiën & Control (F&C) ligt de nadruk op het versterken van gezamenlijke opgaven en samenwerking tussen betrokken organisatieonderdelen.

Organisatiedoel
De doorontwikkeling van ADV, F&C en de Concernstaf dient de gehele organisatie en ondersteunt gezamenlijke opgaven van de gemeente. Daarbij sluiten we aan op de kernwaarden: samenwerking, vertrouwen en eigenaarschap.

Rol van kwartiermakers
Kwartiermakers vervullen een centrale rol. Zij verkennen de verdere ontwikkeling van de sectoren en zorgen dat deze bijdragen aan een wendbare en koersvaste organisatie met voldoende draagvlak.

Wat ga je doen als PMO?
Als projectmanagement officer ondersteun je de kwartiermakers bij de voorbereiding, uitvoering en uitwerking van hun werkzaamheden. Je werkt met gevoel voor veranderkunde en organisatieontwikkeling, zorgt voor een soepel proces en versterkt de kwaliteit en effectiviteit van detailontwerpen en implementatievoorstellen.

Doel van de opdracht
De kwartiermakers ondersteunen bij:

  • Het voorbereiden, organiseren en uitwerken van bijeenkomsten en sessies,
  • Het analyseren en structureren van input en resultaten,
  • Het bewaken van afspraken, voortgang en samenhang,
  • Het leveren van inhoudelijke bijdragen en (ongevraagd) advies binnen de scope van de doorontwikkeling,
  • Het signaleren van risico’s, knelpunten en afhankelijkheden, en hierover adviseren,
  • Het ondersteunen van de kwartiermakers bij het opstellen van conceptteksten en voorstellen.

Met wie werk je samen?
Je rapporteert functioneel aan de kwartiermakers en stemt periodiek af met de projectleider.

Aanvullende informatie

  • Graag het cv in het NL aanleveren,
  • Leveranciers behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving en de Gemeenten cao (inzet valt in schaal 10 - midden),
  • Geen extra schakels toegestaan tussen kandidaat en leverancier,
  • In persoonlijke motivatie onderbouwen dat kandidaat over gevraagde competenties beschikt,
  • Niet mogelijk om kandidaten in te huren die de afgelopen twee jaar in dienst waren bij Gemeente Eindhoven,
  • Pre-employmentscreening is verplicht voordat de kandidaat mag starten,
  • Kandidaat moet een geldig legitimatiebewijs (paspoort of ID-kaart) kunnen overleggen bij intake en op startdatum,
  • Bij aanbieding van een kandidaat wordt akkoord gegaan met de voorwaarden van Gemeente Eindhoven. Niet bekend met de voorwaarden? Mail: inhuur@eindhoven.nl,
  • Tarief is afhankelijk van kennis en kunde van de kandidaat.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat beschikt over een geldig legitimatiebewijs (paspoort of identiteitskaart), te tonen bij intake en op startdatum,
  • Ervaring met PMO-ondersteuning binnen verandertrajecten in de (semi-)publieke sector,
  • Ervaring met organisatieontwikkeling en veranderkunde,
  • Sterke analytische en organiserende vaardigheden,
  • Proactief, signalerend vermogen en in staat ongevraagd advies te geven,
  • Bestuurlijke en organisatorische sensitiviteit,
  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden,
  • CV moet in het Nederlands worden aangeleverd,
  • Leveranciers zijn op de hoogte van geldende wet- en regelgeving en de Gemeenten cao; deze inzet valt in schaal 10 - midden van de cao,
  • Persoonlijke motivatie moet onderbouwen dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt,
  • Indien kandidaat mag starten, vindt eerst een pre-employmentscreening plaats.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx