Lighting the way ahead together
Wij zetten ons 24/7, 365 dagen per jaar in voor een veilige en betrouwbare levering van elektriciteit, nu en in de toekomst. Dat is de wereld van TenneT. Als toonaangevende Europese netbeheerder ontwerpen, bouwen, onderhouden en exploiteren wij het hoogspanningsnet in Nederland en grote delen van Duitsland en spelen wij een sleutelrol in de energietransitie. Met 23.500 kilometer aan hoogspanningsverbindingen op land en in zee en bijna 5.000 medewerkers zorgen wij voor de dagelijkse stroomvoorziening van meer dan 42 miljoen eindgebruikers. TenneT heeft nu en in de komende jaren zó veel innovatieve projecten op stapel staan dat we altijd op zoek zijn naar gedreven vakmensen.
Functieomschrijving
Voor het Business Excellence-team zoeken we een ervaren projectmanager – De focus ligt op praktische verbeterprojecten binnen de logistieke keten (onshore-to-offshore), inclusief het stroomlijnen van SAP-structuren, het managen van verandering en het begeleiden van implementaties. Deze rol vraagt om iemand die projecten niet alleen kan structureren, maar ook kan uitvoeren – in samenwerking met technische experts, logistiek, business control en IT. Iemand die processen overziet, beslissingen durft te nemen en mensen in beweging krijgt.
Belangrijkste werkzaamheden
– Aansturen van verbeterprojecten binnen de logistieke keten.
– Doorgronden en structureren van operationele ketens en logistieke stromen; identificeren van knelpunten en implementeren van duurzame verbeteringen.
– Ontwerpen en opschalen van een robuuste SAP-structuur die aansluit op de projectdoelstellingen en logistieke behoeften.
– Verantwoordelijk voor planning, voortgangsbewaking, risicobeheersing en rapportages binnen het verbeterportfolio.
– Verankeren van projectmanagementprocessen binnen de organisatie, inclusief besluitvorming en governance.
– Fungeren als verbindende factor tussen technische leads, logistiek, IT, finance en andere relevante stakeholders.
– Ondersteunen van de programmamanager met stuurinformatie en inzichten, gericht op strategische besluitvorming.
Aanvullende informatie
– Minimaal 2 a 3 keer per week op kantoor in Arnhem (MCE en Rijnpoort) | Mandag, Woensdag en Donderdag kantoor dagen | De rest is hybride.
– Interview zal fysiek plaatsvinden in Arnhem.
– Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands.
Beschikbaarheid
– Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag.
Eisen
- Minimaal 10 jaar ervaring in projectmanagement binnen grote en complexe projecten in de olie & gas-, energie- of infrastructuursector.
- Sterk in implementatie en verandermanagement; weet mensen mee te nemen in procesaanpassingen én veranderingen te verankeren.
- Inzicht in en ervaring met logistieke ketens en supply chain-processen, inclusief offshore/onshore-transities.
- Ruime ervaring met SAP en in staat om samen met IT en operations verbeterde datastructuren en workflows op te zetten.
- Bekend met tools zoals Jira en Power BI voor voortgangsmonitoring, issue tracking en datagedreven besluitvorming.
- Certificering in PRINCE2, IPMA of een vergelijkbaar projectmanagementraamwerk.
- Gericht op samenwerking, resultaat en uitvoering – met een scherp oog voor afhankelijkheden en risico’s.
- In staat om helder en overtuigend te communiceren, zowel in het Nederlands als in het Engels, op operationeel én strategisch niveau.
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
- Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag.
Wensen
- Minimaal 2 a 3 keer per week op kantoor in Arnhem (MCE en Rijnpoort) | Mandag, Woensdag en Donderdag kantoor dagen | De rest is hybride.
- Interview zal fysiek plaatsvinden in Arnhem.