Projectcontroller

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 10 feb 2025 om 07:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 24 februari 2025
Eind datum: 23 februari 2026

Opdrachtomschrijving
De directie Ruimte en Duurzaamheid zoekt een ervaren projectcontroller als tijdelijke aanvulling binnen het team Project Administratie en Project Beheersing. Door ziekte en moeilijk vervulbare, vaste formatie is er een gebrek aan capaciteit om de dienstverlening naar de organisatie te waarborgen. Vanwege een organisatiedoorontwikkeling die de komende maanden verder tot stand zal komen, is het moeilijk gebleken de vaste rol in te vullen.

De projectcontroller ondersteunt Ruimte en Duurzaamheid door organisatorisch en financieel beheers-, controle en signaleertaken te vervullen. Jij maakt deel uit van de advisering hoe benoemde risico's te mitigeren; gevraagd en ongevraagd. Dit doe je samen met de collega's van financieel en strategisch advies en de financiële functies binnen de projectteams.

Werkzaamheden

  • Je bewaakt en beheerst de GROTICK-aspecten van projectmanagement, zoals het budget, begroting, planning en risico’s;
  • Je analyseert, signaleert en rapporteert onafhankelijk en je geeft hierover inzicht (zowel in het toetsen van prognoses als realisatie) aan de verantwoordingslijn;
  • Je gebruikt hiervoor verschillende bronsystemen, zoals AFS en TimeTell en rapportagetools als PBi en AMI;
  • Je organiseert, in samenwerking met de collega sr. projectcontrollers, de projectbeheersing dusdanig dat in samenwerking met de financieel adviseurs er tijdig, volledig, juist en rechtmatig verantwoord wordt in de P&C producten;
  • Je vertaalt het financiële beleid van de gemeente naar de organisatie;
  • Je helpt bij het opzetten van de rapportage voor de interne sturing.
Daar komt bij dat jij samen met de collega projectcontrollers regelmatig afstemt met financieel adviseurs gemeentebreed en bij hen tijdig advies inwint. Hierin heb je een scherpe blik naar de administratieve regelgeving en adviseert inzake de administratieve inrichting. Verder draag je actief bij aan de ontwikkeling van teamgestuurd rapporteren naar programmagestuurd. Ook help je de organisatie met de implementatie van het nieuwe financiële SAP-systeem.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De directie Ruimte en Duurzaamheid is onderdeel van het cluster Ruimte en Economie. Dit cluster creëert de ruimtelijke en economische randvoorwaarden die nodig zijn om Amsterdam te laten groeien tot een sterke metropool. Binnen dit cluster is Ruimte en Duurzaamheid verantwoordelijk voor beleidsontwikkeling en kaderstelling van stedenbouwkundige, ruimtelijke én duurzame ontwikkeling. We zijn hierin toonaangevend. Ruimte en Duurzaamheid adviseert o.a. het gemeentebestuur, werkt zowel voor stad als stadsdelen en werkt op ieder schaalniveau: van portiek tot metropool. Om de organisatie vitaal en flexibel te houden, zetten we in op talentontwikkeling en flexibele inzetbaarheid van onze medewerkers. Team Bedrijfsvoering R&D is programma- en projectmatig ingericht om leidinggevenden van R&D te ondersteunen bij hun interne integrale opgaves in en met hun teams. Bedrijfsvoering R&D is ondersteunend, faciliterend en soms ook kaderstellend; Bedrijfsvoering R&D adviseert over team- en afdelingoverstijgende, organisatiebrede bedrijfsmatige vraagstukken.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met SAP in de afgelopen 5 jaar. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview. Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender. Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).
  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam, contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Draaideurconstructie: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO). Nee, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
  • CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als projectcontroller in de afgelopen 8 jaar. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Opleiding: De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo-opleiding afgerond in de richting economisch, financieel of financieel administratief. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met coördinerende werkzaamheden als projectcontroller in de afgelopen 3 jaar. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Beheersing competenties: Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam, contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.

Wensen

  • Informatie kandidaat: Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het maken van rapportages in Excel (met draaitabellen en ervaring met macro’s). Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring als projectcontroller in een overheidsorganisatie in de afgelopen 5 jaar. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Gevorderd.
  • Toetsing van de competentie: Inventiviteit: Gevorderd.
  • Toelichting maximumtarief: Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal €110,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
Deze opdracht is verlopen.