Projectcontroller

Gemeente Lochem

Sluit op: 12 aug 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 32
Provincies: Gelderland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 september 2025
Eind datum: 1 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!

  • Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.
  • Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
  • Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
  • Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
  • Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.
We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

Opdracht
Team Financiën werkt aan het optimaliseren van financiële processen, de Planning en Control-cyclus en de financiële informatievoorziening. Een onderdeel van onze aandachtsgebieden is project control voor het domein Programma’s en Projecten, waar we hoofdzakelijk projectmatig werken.

Als projectcontroller ben jij de financiële sparringpartner voor projectleiders en het managementteam. Je zorgt voor betrouwbare stuurinformatie, bewaakt de financiële voortgang van projecten en adviseert over risico's en beheersmaatregelen. Tot slot bewaak je de financiën van het domein Programma’s en Projecten als geheel en adviseer je de Domeinmanager hierover.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Opstellen en bewaken van projectbegrotingen en voortgangsrapportages.
  • Signaleren van financiële risico’s en adviseren over mitigatie.
  • Advisering bij subsidieaanvragen en verantwoordingsrapportages.
  • Begeleiden en adviseren van beleidsadviseurs, team financiën en andere stakeholders.
  • Business en financial control voor Programma’s en Projecten als domein.
Deze functie is zowel financieel inhoudelijk als breder gericht op bedrijfsvoering. Je denkt dus ook zelfstandig mee over risico’s die zich voor kunnen doen, financiële, maar mogelijk ook maatschappelijke consequenties, etc.  Projectmatig werken en project control zijn nog volop in ontwikkeling. Van jou wordt ook verwacht dat je ons ondersteunen om hier een volgende stap in te zetten.

Competenties

  • Proactieve houding;
  • Analytische denker met gevoel voor cijfers, projectmatig en procesmatig sterk;
  • Zowel goede mondelinge als schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Politieke sensitiviteit;
  • Nauwkeurig;
  • Op de hoogte van wat er speelt binnen het vakgebied.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding bedrijfseconomie of accountancy;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als controller of project controller binnen een publieke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Prince2 of Lean Six Sigma of Agile of Scrum.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van (financieel administratieve) processen en de planning en control cyclus;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Prince2/Lean Six Sigma/Agile/Scrum; 1; (5 pt) 2 tot 3; (10 pt) alle 4; (15 pt) geen. (0 pt)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als controller of project controller binnen een publieke organisatie;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Key2Financiën;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met gemeentefinanciën binnen een gemeente;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx