Projectleider/adviseur procesoptimalisatie Jeugdgezondheidszorg

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 11 nov 2024 om 08:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 11 november 2024
Eind datum: 30 november 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving

Jeugdgezondheidszorg (JGZ) ontwikkelt zich voortdurend onder invloed van wet- en regelgeving. Het proces van JGZ moet hierop aangepast worden, wat leidt tot herontwerp van processen, trainingen van personeel en aanpassingen in het Digitaal Dossier van JGZ (DD JGZ) en aanverwante systemen.

Daarnaast is het van belang dat JGZ mee beweegt in de doorontwikkelingen in het sociaal domein. Voorbeelden zijn de implementatie van de richtlijn kinderobesitas, de implementatie van een samenwerkingssysteem en de aanbesteding van het DD JGZ.

Van de projectleider/adviseur procesoptimalisatie jeugdgezondheidszorg wordt verwacht dat hij/zij:

  • Het MT van JGZ adviseert over veranderende wet- en regelgeving en de bijbehorende wijzigingen in processen en systemen/applicaties;
  • Projectleiding voert over aanpassingen (inclusief implementatie) in het DD JGZ en aanverwante systemen als gevolg van veranderingen in wet- en regelgeving;
  • Businesscases schrijft over bijvoorbeeld keuzes in applicaties en complexe proceswijzigingen;
  • Aanbestedingen kan uitvoeren ten behoeve van benodigde applicaties zoals het DD JGZ, een planningssysteem of een samenwerkingssysteem;
  • Uitvoeren van privacy impact analyses en opstellen van AVG documenten zoals verwerkersovereenkomsten.

Werkzaamheden

  • Voorbereiden met een projectgroep de aanbesteding voor het DD JGZ;
  • Maken van een businesscase en vervolgens een plan van aanpak voor de proceswijziging als gevolg van invoering van de richtlijn kinder-obesitas;
  • Adviseren van het MT-JGZ over te nemen keuzes inzake complexe proceswijzigingen;
  • Maken van een privacy impact analyse voor het in gebruik nemen van een samenwerkingssysteem;
  • Deelname aan diverse projectgroepen en stuurgroepen.

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

GGD Amsterdam (algemeen): Gelijke kansen op gezondheid voor iedereen. Het moet niet uitmaken wie je bent, wat je doet of waar je vandaan komt. GGD Amsterdam zet zich in om de fysieke en mentale gezondheid van iedereen in de regio Amsterdam-Amstelland te bewaken, beschermen en te verbeteren. De GGD Amsterdam is de grootste en oudste Geneeskundige en Gezondheidsdienst van Nederland. Er werken momenteel ca. 1.400 medewerkers.

Jeugdgezondheidszorg: De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) is er voor alle (ongeboren) kinderen, jongeren tot 23 jaar en hun ouder(s)/verzorger(s) in Amsterdam en Amstelland. Er werken ruim 450 medewerkers op 30 locaties. We volgen preventief de groei, gezondheid en ontwikkeling van kinderen en jongeren, geven vaccinaties en ondersteunen ouders bij lichte opvoedvragen. Elke dag levert iedere JGZ-professional een bijdrage aan onze missie: gelijke kansen voor kinderen en jongeren om gezond en veilig op te groeien.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Beheersing competenties: Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie opgeven van de aangeboden kandidaat met organisatie, naam, contactpersoon en telefoonnummer. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring als projectleider Europese aanbestedingen van systemen (minimaal 2 afgelopen 5 jaar). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Draaideurconstructie: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO) Nee, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
  • CV toevoegen: Voeg het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
  • Opleiding: De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde WO-opleiding. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Certificaat: De aangeboden kandidaat is in het bezit van het Prince foundation certificaat.
  • Werkervaring: De kandidaat heeft ruime projectleiderservaring met complexe projecten m.b.t. ontwikkelen en implementeren van wijzigingen in systemen/applicaties (minimaal 3 in de afgelopen 5 jaar).
  • Werkervaring: De kandidaat heeft recente ervaring met Digitaal dossier JGZ (DD JGZ) (afgelopen 2 jaar).
  • Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.

Wensen

  • Werkervaring: De kandidaat heeft recente ervaring met het JGZ-proces en Kidos (DD JGZ) (afgelopen 2 jaar).
  • Werkervaring: De kandidaat heeft ervaring met het uitvoeren van Privacy Impact Analyses en het opstellen van Verwerkersovereenkomsten.
  • Werkervaring: De kandidaat heeft recente ervaring met het implementeren van de richtlijn kinderen-obesitas (afgelopen 2 jaar).

Toelichting Maximumtarief

Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal €120,- exclusief BTW, inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt de offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Deze opdracht is verlopen.