Omschrijving gemeente Zaltbommel
Werken bij gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. Gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.
Opdracht
Voorzitter kernteam, Regionale samenwerking borgen. Gemeente Zaltbommel zoekt een ervaren en verbindende professional voor de rol van Projectleider Asiel. Als projectleider ben je voorzitter van het kernteam binnen onze organisatie. Dit integrale team houdt zich bezig met de voorbereiding en uitvoering van de asielopgave binnen gemeente. Als voorzitter speel je een centrale rol in de aansturing van dit proces, fungeert als schakel tussen de ambtelijke en bestuurlijke lagen en onderhoudt actief contact met regionale en landelijke stakeholders. Je vertegenwoordigt onze gemeente in ambtelijke overleggen op regionaal niveau, ondersteunt bij bestuurlijke overleggen in de regio (inclusief voorbereiding en opvolging), bent aanspreekpunt voor externe stakeholders (zoals het COA) en bewaakt het proces van bestuurlijke besluitvorming (inclusief planning, afstemming en kwaliteitsborging).
Competenties
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
- Klantgericht;
- Delegeren;
- Luisteren;
- Tactisch gedrag;
- Motiveren;
- Resultaatgericht werken;
- Samenwerken;
- Besluitvaardigheid;
- Kritisch;
- Plannen en organiseren.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Aantoonbare werkervaring met asieldossier;
- Aantoonbare werkervaring met Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA);
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
- Een maximum uurtarief van € 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én fee Flextender;
- Aantoonbare werkervaring met regionale samenwerkingen;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeentelijke organisatie.
Wensen
- Aantoonbare werkervaring met politiekgevoelige dossiers (benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken;
- Aantoonbaar flexibel inzetbaar qua uren en bereid regelmatig fysiek aanwezig te zijn (benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met het schrijven van bestuurlijke documenten, zoals beleidsnota's, college adviezen;