Projectleider bestaanszekerheid

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 7 aug 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 september 2025
Eind datum: 31 augustus 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
In de functie van Projectleider Bestaanszekerheid werk je aan de opgaven rondom armoede en schulden voor het stadsdeel Nieuw-West, met een focus op buurt- en persoonsgerichte armoedeaanpak. Het stadsdeel is verdeeld over vijf gebieden met ieder een eigen gebiedsteam: Geuzenveld-Slotermeer, Slotervaart, Osdorp, de Aker/Sloten en Nieuw-Sloten en Sloterdijk. Je maakt onderdeel uit van de aanpak bestaanszekerheid. Dit is een nieuwe aanpak waarbij het stadsdeel samen met de (beleids)directie WPI, het Nationaal Programma Samen Nieuw-West en maatschappelijke organisaties inzet om armoede en schulden van bewoners binnen Nieuw-West te verminderen. Jij bent de trekker van de inzet van het stadsdeel op dit onderdeel. Je gaat in ieder geval aan de slag om een aanpak te ontwikkelen voor specifieke buurten en doelgroepen (ouderen en werkenden in armoede). Op de armoedeaanpak ben jij coördinator, facilitator, regievoerder en aanspreekpunt van het stadsdeel. Daarbij trek je nauw op met het team sociale basis, gebiedsteams en de programmamanagers van het stadsdeel.

Werkzaamheden
Je coördineert en bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling, uitvoering, evaluatie en borging van de aanpak armoede en schulden, in opdracht van de programmamanager sociaal. Je zorgt hierbij voor de integrale samenwerking en afstemming met relevante partijen. Je bent medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen, evalueren en borgen van verschillende initiatieven en projecten op het gebied van armoede in het stadsdeel. Ook is het hier van belang dat er samen met stedelijke- en stadsdeelpartners samen wordt opgetrokken om ook de aansluiting te maken met andere domeinen.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

Opdrachtgever(s)
Binnen het Amsterdamse zijn de gebiedsteams de ogen-en-oren van de organisatie die de opgaven en ambities van bewoners en ondernemers naar “binnen” halen. Binnen de directies zit het oplossend en uitvoerend vermogen. Het is aan de programma’s om de link te leggen tussen de opgaven en ambities enerzijds en de oplossingen en uitvoering anderzijds. Hierbij bepalen de programma’s (mede) welke opgaven en ambities verder worden gebracht. De gebiedspool levert expertise en menskracht voor de uitvoering van gebiedsplannen, uitvoeringsplannen, programma’s en projecten in het stadsdeel. Primair in samenwerking met de gebiedsmanagers, secundair in opdracht van stadsdeelmanagers uitvoering en van de stadsdeelmanager staf. De gebiedspool is een flexibele, innovatieve, hands-on afdeling waar uitwisseling van kennis en mensen tussen stadsdeel en directies mogelijk wordt gemaakt. De focus ligt op menskracht beschikbaar houden en/of krijgen om te werken aan opgaven en bij te dragen aan resultaten in gebieds- en uitvoeringsteams en in project- en gebied overstijgende programmateams.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie van de aangeboden kandidaat. Inclusief organisatie, naam en telefoonnummer contactpersoon. Referent mag niet de inschrijver zelf zijn en moet op de hoogte zijn.
  • Draaideurconstructie: Kandidaten mogen in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst zijn geweest bij gemeente Amsterdam (KO).
  • CV toevoegen: Nederlandstalig, maximaal 5 A4. Wordt enkel gebruikt ter verificatie.
  • Toevoegen motivatie: Maximaal 1 A4 waarom kandidaat geschikt is. Wordt besproken tijdens interview.
  • Werkervaring: Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het sociaal domein.
  • Werkervaring: Minimaal 1 jaar ervaring met opgavegericht- en gebiedsgericht werken.
  • Werkervaring: Minimaal 3 jaar ervaring met managen van complexe opdrachten of maatschappelijke impact binnen een gemeente.
  • Werkervaring: Minimaal 1 jaar projectmatig en programmatisch werken.
  • Werkervaring: Minimaal 1 jaar recente werkervaring in en actuele kennis van armoedeaanpak.
  • Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Beschikbaarheid en tarief: Kandidaat is beschikbaar voor interview en bij gunning direct inzetbaar. Uurtarief inclusief bijkomende kosten. Tarief mag maximum niet overschrijden (KO).
  • Opleiding: WO diploma, bij voorkeur in sociale wetenschappen. Diploma dient getoond te worden tijdens interview (KO).

Wensen

  • Competentie - Omgevingsbewustzijn: Goed geïnformeerd over relevante ontwikkelingen en effectief gebruik ervan.
  • Competentie - Relatiebeheer: Bouwt en onderhoudt relaties met klanten en contactpersonen.
  • Competentie - Initiatief: Signaleert kansen en zet deze om in verbeteracties.
  • Competentie - Overtuigingskracht: Oefent invloed uit gericht op acceptatie en weerstanden overwinnen.
  • Werkervaring: Minimaal 1 jaar kennis van het Amsterdamse beleid in het sociaal domein.
  • Informatie kandidaat: Volledige naam, telefoonnummer en privé e-mailadres van kandidaat voor o.a. uitnodiging interview en VOG-aanvraag.
  • Werkervaring: Minimaal 1 jaar ervaring met werken in een stadsdeel.
  • Competentie - Samenwerken: Levert constructieve bijdrage aan teamresultaat en sfeer.
  • Competentie - Resultaatgerichtheid: Houdt vast aan concrete doelen tot resultaat bereikt is.
  • Toelichting maximumtarief: Maximaal €95 per uur (excl. BTW), inclusief alle kosten. Maximaal 36 uur per week. Contractwaarde mag WNT-norm niet overschrijden.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx