Projectleider centrum

Gemeente Hardenberg

Sluit op: 27 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Overijssel
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 3 november 2025
Eind datum: 3 mei 2026

Organisatie
Werken voor gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee.
Gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht
Gemeente Hardenberg zoekt voor een periode van een half jaar (met mogelijkheid tot verlenging) een ervaren Civiele Projectleider Centrum. In deze rol bewaak je het overzicht van alle lopende projecten in en rondom het centrum van Hardenberg. Je bent de verbindende schakel en zorgt dat alle partijen betrokken blijven bij de projecten. Daarnaast voer je zelf ook een aantal projecten uit en ben je een echte spin in het web.

Wat ga je doen?
Je houdt grip op de samenhang en planning van alle civieltechnische projecten in het centrum. Denk aan verkeers-, riolering- of klimaatprojecten, onderhoud- of vervangingsprojecten van kunstwerken zoals de Prins Bernhardbrug én projecten van derden. Naast het leiden van deze projecten heb je ook een uitvoerende rol.

  • Je bent voorzitter van het overleg Projecten Centrum, waarin alle projectleiders en een aantal projectmedewerkers in de openbare ruimte samenkomen.
  • Je zorgt voor afstemming met het ruimtelijk domein, zodat projecten elkaar niet bijten maar elkaar juist versterken.
  • Je adviseert de ambtelijk opdrachtgever en denkt bestuurlijk mee, o.a. door zo nodig aan te sluiten bij overlegvormen zoals de PFO’s.
  • Je brengt intern en extern partijen bij elkaar, faciliteert samenwerking en bewaakt het overzicht.
Kortom: je bent hét aanspreekpunt voor civiele projecten in het centrum van Hardenberg en zorgt dat de bereikbaarheid en leefbaarheid goed gewaarborgd blijven.

Competenties

  • Strategisch inzicht
  • Samenwerken
  • Besluitvaardig
  • Politieke antenne
  • Verbindend
  • Mensgericht
  • Betrokken

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag

Uren
8-16 uur (gemiddeld 12)

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van Civiele Techniek
  • Minimaal 8 jaar ervaring in de afgelopen 15 jaar als projectmanager bij overheidsinstanties
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het leiden van grote projecten in binnensteden/centrumgebieden
  • Beschikbaar om fysiek aanwezig te zijn in Hardenberg op afgesproken momenten (hybride werken alleen wanneer noodzakelijk)
  • Affiniteit met gemeente Hardenberg

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met projecten die bereikbaarheid en verkeersafwikkeling in stedelijke context betreffen
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider Civiel in de afgelopen 15 jaar bij een overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren van ambtelijk en/of bestuurlijk opdrachtgevers
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met gebiedsontwikkeling bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met meer dan 50.000 inwoners
  • In de afgelopen 10 jaar de Best value A+ certificaat behaald

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx