Organisatie
Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van Talentenregio.
Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.
Bij gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.
Opdracht
Gemeente Dalfsen werkt aan vastgesteld en uitvoerbaar beleid voor de huisvesting van arbeidsmigranten.
Het beleid draagt bij aan:
- het voorkomen van ongewenste woon- en leefomstandigheden;
- het tegengaan van arbeidsuitbuiting;
- het waarborgen van gelijkwaardige behandeling van arbeidsmigranten als volwaardige inwoners.
De projectleider Huisvesting Arbeidsmigranten coördineert het projectteam dat verantwoordelijk is voor de uitvoering van dit beleid. De werkzaamheden bestaan onder meer uit:
- coördineren van de inventarisatie van de huidige woonsituatie van arbeidsmigranten binnen gemeente Dalfsen;
- ontwikkelen van beleidsmatige en ruimtelijke kaders;
- opstellen van werkprocessen en een uitvoeringsplan voor toezicht en handhaving;
- betrekken van relevante stakeholders (werkgevers, uitzendorganisaties, woningcorporaties e.a.);
- zorgen voor afstemming tussen beleid, uitvoering en handhaving;
- bewaken van planning, kwaliteit, draagvlak en bestuurlijke besluitvorming;
- rapporteren over voortgang en resultaten aan de interne opdrachtgever en het bestuur.
Competenties
- Verbindend vermogen;
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
- Resultaatgerichtheid;
- Communicatief sterk (mondeling en schriftelijk);
- Analytisch vermogen;
- Overtuigingskracht;
- Organisatiesensitiviteit.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider bij een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met huisvestings vraagstukken.
Wensen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO niveau;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider bij een gemeente;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke projecten op het snijvlak van wonen, samenleving en beleid;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met ontwikkelen en implementeren van beleid of uitvoeringsplannen;
- Aantoonbare werkervaring met projectleiding op het gebied van huisvesting voor arbeidsmigranten.
