Projectleider ict-ontwikkeling en regie

Gemeente Dronten

Sluit op: 9 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Flevoland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 9 juli 2025
Eind datum: 9 januari 2026

Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Opdracht
De projectleider ICT-regie is de verbindende operationele schakel tussen de ICT-gebruikers bij de Gemeente Dronten, het interne ServicePunt en externe ICT-dienstverlener. Het doel van de functie is om de organisatie en gebruikers te ondersteunen bij het optimaal inzetten en benutten van de ICT-voorzieningen (producten, diensten en middelen van de digitale werkruimte) en het waarborgen van de kwaliteit van de ICT-dienstverlening die geleverd wordt door de ICT-dienstverlener.

Als projectleider ICT-regie zorg je op operationeel niveau voor de verbinding tussen de eigen organisatie, ICT Service Management en de aansturing van de ICT-dienstverlener. Je bent verantwoordelijk voor het coördineren, plannen en geven van opdrachten aan de ICT-dienstverlener en het bewaken van de uitvoering. De focus ligt op het optimaal inzetten en benutten van de geleverde ICT-diensten en het controleren van de uitvoering ervan. Bij onduidelijkheden, vragen of escalaties met betrekking tot de geleverde diensten ben je het eerste aanspreekpunt van de gemeente.

Als projectleider is het jouw doel om een project succesvol te leiden van begin tot eind, waarbij de gestelde doelen binnen tijd, budget en kwaliteit worden gerealiseerd. Dit omvat het plannen, organiseren, uitvoeren en afronden van het project, evenals het managen van het projectteam en het bewaken van de voortgang. Het betreft hier het leiden van ICT projecten.

Competenties

  • Je bent goed in staat om je verbaal en non-verbaal uit te drukken om draagvlak te creëren bij verschillende lagen in de organisatie.
  • Je weet met weerstanden om te gaan en belangentegenstellingen te overbruggen;
  • Je bent slagvaardig en je weet resultaten te boeken;
  • Je bent tactisch/operationeel en analytisch ingesteld en vanuit jouw rol ben je in staat om het hele proces te overzien;
  • Je kunt projecten definiëren, testen en acceptatie organiseren en tot succes brengen.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma / di / woe / do / vrij

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Een maximum uurtarief van €110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten en inrichten van IT-behoeften en werking binnen organisaties (benoem expliciet een voorbeeld en beschrijf dit separaat en beknopt in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met het inrichten van systemen en dit borgen bij gebruikers (benoem expliciet een voorbeeld en beschrijf dit separaat en beknopt in het cv);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider ICT binnen een gemeentelijke instelling;

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met projectmanagement;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het voeren van operationele regie op leveranciers (benoem dit expliciet in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Topdesk én ITSM, maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider ICT bij een gemeente.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx