Projectleider informatievoorziening

Gemeente Roosendaal

Verlopen op: 25 mei 2025 om 13:00
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 24
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 24 juni 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Jouw opdracht
De gemeente Roosendaal is voor een aantal projecten op zoek naar tijdelijke versterking. Je gaat deel uitmaken van de groep Informatie en Data Management. Een belangrijke opdracht in deze groep is het applicatielandschap toekomstbestendig te maken. Hieronder vallen bijvoorbeeld de volgende projecten:

  • Implementatie van een nieuwe oplossing voor veilig mailen
  • Migratie van diverse on-premise applicaties naar SaaS

In de rol van projectleider ga jij je focussen op de volgende werkzaamheden

  • Traject begeleiden rondom de inkoop en implementatie van een nieuwe ‘veilig mailen’ oplossing bij diverse gemeenten in de regio (waaronder Roosendaal).
  • Traject begeleiden rond het verSaaSen van software die nu nog on-premise staat.
  • Ondersteunen van de Informatie adviseurs bij al lopende trajecten waar tijdelijke versterking noodzakelijk is.
  • Adviseren van stakeholders omtrent belangrijke beslispunten tijdens implementatie en de gevolgen van bijbehorende keuzes.
  • Begeleiden en faciliteren van de test- en acceptatieprocedures.
  • Het voorbereiden van stuurgroepvergaderingen (indien van toepassing).
  • Je zorgt ervoor dat de werkzaamheden conform de planning worden uitgevoerd en rapporteert hierover aan de informatie adviseurs.

Functie eisen
We zoeken iemand met een positieve en kritische werkhouding, iemand die eigenaarschap toont, verantwoording neemt, proactief is, oog heeft voor plannen en organiseren en mensen met elkaar wil verbinden en inspireren tot het veranderen van hun werkwijzen en het verbeteren van hun prestaties.

  • Een afgeronde HBO opleiding Informatica/Informatiemanagement
  • Aantoonbare relevante werkervaring als projectleider met informatievoorzienings- en ICT-projecten binnen de overheid
  • Ervaring met de implementatie van nieuwe software en het begeleiden van de gebruikersorganisatie hierin
  • Ervaring in het werken bij een overheid
  • Een sterke mens- en samenwerkingsgerichtheid, je bent communicatief sterk en je streeft naar verbinding
  • Een ondernemende en praktische instelling waarbij plannen en organiseren jou makkelijk afgaat

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat heeft aantoonbare specifieke vakkennis van implementatie software binnen de gemeente en migreren van software van on-premise naar SaaS en kennis van leveranciersmanagement
  • Kandidaat heeft relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein binnen een gemeente / overheid (blijkt uit CV)
  • Kandidaat is in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht
  • Kandidaat heeft aantoonbare relevante werkervaring (blijkt uit CV)
  • Het tarief is maximaal 105 euro en is incl. gebruik eigen devices en incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrein. Er dient een VOG te worden overlegd of deze dient te worden aangevraagd
  • Kandidaat heeft een relevante HBO opleiding in de richting van bedrijfskundige informatica (blijkt uit CV)
  • Kandidaat heeft minimaal 3-4 jaar relevante werkervaring (blijkt uit CV)
  • Deze opdracht kan, vanwege de aard van de werkzaamheden, niet worden ingevuld door een ZZP'er. Bent u hiermee akkoord?
  • Kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek): Communicatief vaardig, Flexibel, Samenwerken, Zelfstandig, Resultaatgericht

Wensen

    Deze opdracht is verlopen.