Utrecht heeft je nodig!
Werk en Inkomen biedt onder andere schuldhulp aan inwoners om hen te helpen financieel zelfredzaam te worden. Binnen het al lopende programma Doorontwikkeling Schuldhulpverlening, waarin deze dienstverlening op verschillende onderdelen wordt doorontwikkeld, zoeken we een vervangende gedreven IT Projectleider die verantwoordelijk wordt voor het verder brengen van de vier al lopende deelprojecten. Er is daarmee ook al een bestaand projectplan. De vier deelprojecten zijn:
Deelprojecten
- Datamigraties van taakapplicatie en documentsysteem van ketenpartner naar Gemeente Utrecht (Allegro en Zaaksysteem xxllnc zaken) en bijbehorende informatievoorziening
- Doorontwikkeling van taakapplicatie Allegro
- Datakwaliteit en sturingsinformatie uit taakapplicatie Allegro verbeteren
- Aansluiting zoeken op DDAS (Data Delen Armoede en Schulden)
Prioriteiten en context
De datamigraties hebben de hoogste prioriteit en betreffen een migratie waarbij twee systemen (taakapplicatie en documentsysteem) van een ketenpartner gemigreerd moeten worden naar twee andere systemen van Gemeente Utrecht. Bij deze migratie zijn drie externe partijen en DomstadIT als interne partij betrokken, wat het een complex speelveld maakt.
Doorontwikkeling Allegro
De doorontwikkeling van Allegro richt zich op verschillende aspecten, zoals: trajecten opnieuw inrichten rekening houdend met de behoefte aan data en sturingsinformatie, werkprocessen optimaliseren, het in gebruik nemen van extra modules en het onderzoeken en inrichten van directe archivering in het systeem van archiefwaardige documentatie.
Datakwaliteit
De kwaliteit van ingevoerde data in de taakapplicatie moet verbeterd worden, aangezien dit momenteel zorgt voor onvoldoende betrouwbare sturingsinformatie. Hierbij moet de vertaling naar het datawarehouse worden gemaakt.
DDAS
DDAS (Data Delen Armoede en Schulden) is een initiatief waarbij verschillende organisaties, zoals het CBS, Divosa, NVVK en de VNG, samenwerken om gestandaardiseerde gegevens over armoede en schulden te verzamelen en te delen. Het op orde krijgen van de data en het automatisch delen van die data met dit initiatief is van belang om meer inzicht te krijgen in hoe verschillende gemeenten het doen op schuldhulpverlening.
Je taken
- Het waar nodig actualiseren van het bestaande projectplan
- Het bewaken van de voortgang en kwaliteit van de vier deelprojecten
- Het organiseren van een succesvolle en tijdige migratie van de taakapplicatie en het documentsysteem van de ketenpartner naar de systemen van Gemeente Utrecht
- Het zijn van inhoudelijke en technische gesprekspartner om de migraties inhoudelijk verder te brengen
- Het implementeren van het uitgebreide postproces vanuit de ketenpartner
- Het inrichten van managementinformatie voor het nieuwe team vanuit de ketenpartner
- Het sturen op een betere inrichting van Allegro, met geoptimaliseerde werkprocessen en verbeterde datakwaliteit
- Het organiseren van een aansluiting op DDAS met geautomatiseerd delen van data
- Het aansturen van een multidisciplinair team bestaande uit informatiebeheerders, een testcoördinator, beleidsmedewerkers en nauwe samenwerking met de uitvoering van schuldhulpverlening
- Het onderhouden van contacten met verschillende leveranciers en DomstadIT om resultaten te bereiken
Resultaat van de opdracht
De projectleider realiseert een succesvolle migratie van de taakapplicatie en het documentsysteem van de ketenpartner naar de systemen van Gemeente Utrecht (Allegro en Zaaksysteem xxllnc zaken), inclusief het implementeren van het uitgebreide postproces en het inrichten van managementinformatie voor het nieuwe team. Hij/zij bewaakt de voortgang en kwaliteit van de vier deelprojecten binnen het programma Doorontwikkeling Schuldhulpverlening, stuurt op een betere inrichting van Allegro met geoptimaliseerde werkprocessen en verbeterde datakwaliteit, en organiseert de aansluiting op DDAS (Data Delen Armoede en Schulden) met geautomatiseerde datadeling. De projectleider werkt effectief samen met het multidisciplinaire team, leveranciers, DomstadIT en andere stakeholders en zorgt voor tijdige en inhoudelijke terugkoppeling aan de stuurgroep. Het resultaat is een stabiele, toekomstbestendige informatievoorziening en geborgde projectresultaten.
Eisen
- Je beschikt over WO werk- en denkniveau, aantoonbaar via een afgeronde WO opleiding
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Is de kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling door een bureau)?
Wensen
- Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met het leiden van projecten met een hoog ICT gehalte
- Vertel over één of meer projecten met een hoog ICT-gehalte waaraan je hebt gewerkt. Wat was jouw rol, wat heb je bereikt en welke risico’s en uitdagingen kwam je tegen? Wat waren de belangrijkste lessen die je daaruit hebt meegenomen?
- In deze opdracht bewaak je de voortgang en kwaliteit van vier parallelle deelprojecten met zowel technische als organisatorische uitdagingen. Hoe zou jij dat aanpakken? Beschrijf je werkwijze stap voor stap en licht toe hoe je zorgt dat de resultaten na oplevering goed landen in de organisatie.
- Je hebt eerder vergelijkbare opdrachten ingevuld bij de overheid, bij voorkeur bij een grote gemeente of G4 gemeente. - Nee - Ja, bij gemeente met minder 100k inwoners - Ja bij gemeente met meer dan 100K inwoners, niet zijnde een G4 stad - Ja, bij G4 gemeente - Ja, bij het Rijk, of andere overheden
- Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.