Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Katwijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van gemeente Katwijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Katwijk merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Over gemeente Katwijk
Gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor inwoners en ondernemers. De ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in de geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening.
De organisatie telt zo’n 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. Er wordt sterk ingezet op persoonlijk leiderschap en medewerkers krijgen ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Dit draagt bij aan flexibiliteit en wendbaarheid om snel in te spelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoekt Katwijk partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met de gemeente werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.
Opdracht
Katwijk groeit de komende jaren van 65.000 naar ruim 80.000 inwoners. Dit vraagt om slimme mobiliteitsoplossingen die bijdragen aan bereikbaarheid, verkeersveiligheid en leefbaarheid, met stevige regie op integrale voorbereiding en uitvoering van projecten. Een goede samenwerking tussen de beleidsafdeling, beheerafdeling en projectburo is cruciaal.
Daarom wordt gestart met een aanpak waarbij een projectteam (onder aansturing van de programmamanager mobiliteit) nauw wordt betrokken bij de integrale voorbereidingen en samen met de beheerafdeling zorg draagt voor een stevige, integrale en meerjarige uitvoeringsagenda.
Als Projectleider Mobiliteit speel je een sleutelrol in het realiseren van deze ambities. Je leidt mobiliteitsprojecten van planvorming tot realisatie en zorgt dat infrastructuur, verkeersdoorstroming en leefomgeving elkaar versterken. Samen met beleid en beheer ontwikkel je processen en structuren om de mobiliteitsopgave gemeente breed effectief aan te pakken. Het eerste jaar geldt als kwartiermakersperiode. Je werkt vanuit het cluster Projecten, Programma’s en Opgaven (PPO), het expertisecentrum voor projectmatig werken binnen gemeente Katwijk.
Verantwoordelijkheden
- Leiden van mobiliteitsprojecten van planvorming tot en met realisatie en overdracht.
- Goede samenwerking met programmamanager mobiliteit en beheersafdeling om te komen tot integrale opgaven en slimme uitvoering.
- Mede ontwikkelen van gemeentelijk instrumentarium voor integrale aanpak.
- Aansturen van multidisciplinaire projectteams volgens de IPM-structuur.
- Zorgvuldig stakeholdermanagement en participatie (inwoners, partners, bestuur).
- Rapporteren over voortgang en resultaten op basis van GROTIK (geld, risico’s, organisatie, tijd, informatie, communicatie, kwaliteit).
- Afstemmen van projecten met andere werkzaamheden in de openbare ruimte.
Projecten
De projectleider start met mobiliteitsprojecten in de planvoorbereidingsfase die de komende jaren tot realisatie gebracht moeten worden. Dit betreft onder andere:
- Verbetering van bestaande infrastructuur (herinrichting en doorstroming).
- Verkeersveiligheid (aanpassen en optimaliseren van kruispunten en wegen).
- Bereikbaarheid (plannen die bijdragen aan doorstroming en verbinding).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal, conform de geldende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen in overleg.
Hybride werken is mogelijk: Ja
Eisen
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Er worden geen IT-middelen verstrekt (zoals laptop, telefoon en toebehoren).
- Indien de opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet de inschrijver beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van NEN 4400-1 (Nederland) of NEN 4400-2 (buitenland), of een geldig alternatief.
- Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding.
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider of programmacoördinator met mobiliteitsprojecten in complexe gebiedsontwikkelingen (duidelijk omschrijven in het cv).
- Aantoonbare werkervaring met mobiliteitsprojecten in de fase van planvoorbereiding tot realisatie (zoals herinrichting, doorstromingsprojecten en verkeersveiligheid; duidelijk aangeven in het cv).
- Uiterlijk per half december 2025 beschikbaar voor gemiddeld 32 tot 36 uur per week.
- Een maximum uurtarief van €130,- excl. btw en inclusief reiskosten woon-werk, werk-werkverkeer én parkeerkosten.
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider of programmacoördinator met mobiliteitsprojecten in complexe gebiedsontwikkelingen (duidelijk omschrijven in het cv).
- 5 of meer jaren: 50 pt
- 3 tot 5 jaar: 35 pt
- 2 tot 3 jaar: 20 pt
- Minder dan 2 jaar: 0 pt
- Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van planologie, ruimtelijke ordening, gebiedsontwikkeling of mobiliteit.
- Minimaal 2 jaar ervaring met mobiliteitsprojecten in de fase van planvoorbereiding tot realisatie (zoals herinrichting, doorstromingsprojecten en verkeersveiligheid; duidelijk aangeven in het cv).