Het kernteam ondernemers
De pilot ‘kernteam ondernemers’ van de gemeente ’s-Hertogenbosch is eind 2023 gestart. In het kernteam ondernemers, bestaande uit EHBG, BBZ en SDV-consulenten, worden casussen van ondernemers met geldzorgen wekelijks besproken om gezamenlijk te bepalen wat de best passende dienstverlening is. De doelstelling van het kernteam is drieledig:
- De kwaliteit van dienstverlening verbeteren door een integrale afweging te maken op welke manier ondernemers met financiële zorgen het beste geholpen kunnen worden.
- Grip houden op oplopende aantallen en kosten.
- Managementinformatie verbeteren.
De functie
De projectleider staat aan het roer om, samen met het kernteam, de knelpunten die zijn geconstateerd op te lossen. Het betreft knelpunten zoals:
- Regierol is niet duidelijk belegd.
- Het handelen buiten de eigen taakopvatting is nog niet optimaal ingericht waardoor er ruis in het team ontstaat.
- Het proces voor collega’s buiten het kernteam is niet altijd duidelijk.
- Managementinformatie kan nog verder geoptimaliseerd worden.
De afdeling
Je komt te werken voor de afdeling Financiële Dienstverlening. De afdeling Financiële Dienstverlening ondersteunt inwoners van de gemeente ’s-Hertogenbosch die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. De afdeling richt zich op snelle, toegankelijke en voor iedereen begrijpelijke dienstverlening bij het voorkomen en oplossen van (problematische) schulden en het verminderen van armoede. De afdeling bestaat uit zes teams:
- Eerste Hulp bij Geldzaken (EHBG);
- Schulddienstverlening;
- Bijzondere bijstand;
- Bankzaken en beheer;
- Bewind;
- Ontwikkeling en realisatie (beleid).
De projectleider zal ook sector-overstijgend werken: een deel van het kernteam (de Bbz-consulenten) werkt voor een andere afdeling en sector (Weener XL). Daarnaast werk je voor het bereiken van ondernemers samen met de collega’s van de afdeling Economie en Energie (sector Stadsontwikkeling).
Eisen
- De kandidaat beschikt over een aantoonbaar HBO-niveau middels opleidingen.
- De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring, waarvan 3 jaar met schuldhulpverlening in de laatste 5 jaar.
- De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening.
- De kandidaat is beschikbaar om op 17 december op gesprek te komen tussen 11:00 en 14:00.
- De kandidaat is in de mogelijkheid om op donderdagen op locatie te werken.
Wensen
- De kandidaat heeft 2 jaar aantoonbare ervaring als projectleider en aantoonbaar affiniteit met schulddienstverlening aan ondernemers.
- De kandidaat is sterk in het leggen van verbindingen, niet alleen tussen uitvoering en beleid (financieel-juridische kaders), maar ook met andere afdelingen.
- De kandidaat denkt in oplossingen en is daarin creatief.
- De kandidaat is mensgericht, kan omgaan met weerstand.
- De kandidaat is empathisch en kan uitstekend communiceren, zowel mondeling als op schrift.
- De kandidaat is in het bezit van een HBO-bachelor.
- De tweede werkdag is bij voorkeur op de dinsdag.