Introductie
Parkeren is geen doel op zich. Het draagt bij aan de bereikbaarheid, toegankelijkheid en aantrekkelijkheid van de stad — zowel in het centrum als in de omliggende woonwijken. Goede parkeerfaciliteiten, korte loopafstanden tot de bestemming en minimale overlast door fout gestalde voertuigen zijn hierin bepalend.
Over het Parkeerbedrijf Breda
Het Parkeerbedrijf Breda voert een deel van het gemeentelijk mobiliteitsbeleid uit. De twee kerntaken zijn:
- Het exploiteren en beheren van parkeergarages en parkeerterreinen binnen de mobiliteitsketen;
- Het reguleren van het gebruik van parkeerruimte in de openbare ruimte, met als doel een evenwichtige en doelmatige verdeling van beschikbare parkeervoorzieningen.
Opdrachtomschrijving
Voor de uitvoering van een afgebakend project zoeken wij tijdelijke externe inzet in de vorm van een ervaren projectleider parkeerregulering. De opdracht betreft het projectmatig invoeren van parkeerregulering in bestaande wijken rondom het centrum van Breda. Het betreft géén structurele uitbreiding van het team, maar een tijdelijke inzet voor de duur van het project.
Projectomvang
De opdracht omvat onder andere:
- De invoering van parkeerregulering in Haagpoort en Doornbos in het najaar van 2025.
- De tweede fase van Boeimeer in het voorjaar van 2026.
- De verdere uitrol van regulering in het aangewezen gebied na de gemeenteraadsverkiezingen.
Werkzaamheden projectleider
- Je voert regie op de reguleringstrajecten en bewaakt daarin de GOTIK-aspecten: Geld, Organisatie, Tijd, Informatie en Kwaliteit;
- Je stemt af met bewoners, ondernemers, andere belanghebbenden en interne collega’s;
- Je bewaakt de planning en stelt bestuurlijke voorstellen op;
- Je koppelt proactief en regelmatig terug aan de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever;
- Je stemt nadrukkelijk af met het functioneel operationeel beleidsteam over de planning, aanpak en fasering van de reguleringsprojecten.
Extra werkzaamheden
Daarnaast denken we graag mee over bredere parkeer- en beleidsvraagstukken, waarbij expertise op het gebied van regulering van meerwaarde is.
Inzetperiode en beschikbaarheid
We zoeken iemand die per 1 december beschikbaar is, zodat een soepele overdracht van lopende trajecten en dossiers kan plaatsvinden. De inzet betreft een periode van één jaar, voor minimaal 20 uur per week, waarvan een uitbreiding tot 36 uur en een mogelijke verlenging bespreekbaar zijn. De projectleider moet op korte termijn de lopende trajecten kunnen oppakken, implementeren en afronden binnen de gestelde termijnen — met oog voor draagvlak en zonder maatschappelijke of politieke onrust.
Wie zijn wij?
Je komt terecht in het team Parkeren van de Gemeente Breda. Een betrokken en ambitieus team dat werkt aan slimme, duurzame en klantgerichte parkeeroplossingen. We zetten ons dagelijks in voor een toegankelijke en leefbare stad. Binnen het team hechten we veel waarde aan samenwerking, transparantie en resultaatgericht werken. Jij werkt zelfstandig, maar altijd in verbinding met collega's.
Eisen voor de opdracht Projectleider parkeerregulering
- Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
- Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat is bereid minimaal 2 dagen per week op kantoor in Breda te werken. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft in de laatste 4 jaar, minimaal 2 jaar ervaring opgedaan binnen een overheidsinstelling. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat heeft in de laatste 4 jaar, aantoonbare ervaring opgedaan met bewoners- en ondernemerscommunicatie. Dit moet blijken uit het cv.
- De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
Wensen voor de opdracht Projectleider parkeerregulering
- Kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als projectleider met parkeerreguleringsprojecten en/of met beleidsontwikkeling en -advies op het gebied van parkeren. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als projectleider voor reguleringstaken binnen een gemeente met de navolgende omvang. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat kan projectmatig werken en dit is aantoonbaar via opleiding of trainingen. Dit moet blijken uit het cv.
- Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
- Kandidaat beschikt over onderstaande kerncompetenties. Deze dienen ook benoemd te worden in de motivatiebrief en kunnen worden getoetst in een persoonlijk gesprek:
- Resultaatgerichtheid
- Strategisch en tactisch inzicht
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
- Omgevingsbewustzijn: kent het krachtenveld rond parkeren en kan hierop anticiperen
- Communicatieve en adviesvaardigheden (mondeling en schriftelijk)
- Hands-on mentaliteit
- De woensdagmiddag 12 november is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
Is dit de uitdaging waar jij naar zoekt?
Hoe het proces in zijn werk gaat
1. Reageer op de opdracht Projectleider parkeerregulering
Zodra we jouw reactie op deze opdracht ontvangen, gaan we meteen voor je aan het werk.
- We onderzoeken of jouw cv aansluit bij de opdracht
- We checken of je profiel voldoet aan de wensen en eisen van de opdrachtgever
- We zetten jouw tarief af tegen marktgegevens om jouw positie te bepalen
Met deze acties vergroten we de kans op een succesvolle plaatsing aanzienlijk. Op werkdagen hoor je binnen 24 uur van ons of er een match is en of we samen het offertetraject ingaan.
2. Introductie bij Gemeente Breda
Zodra we een goede match voor je hebben, brengen wij jouw profiel direct onder de aandacht van Gemeente Breda. Het volledige traject begeleiden we persoonlijk en helder:
- Eerst introduceren we jouw profiel bij Gemeente Breda.
- Indien nodig ondersteunen we bij het aanleveren van documenten, bijvoorbeeld je diploma’s, referenties, motivatiebrief of een VOG.
- Samen stellen we een overtuigende offerte op, waarmee we jouw kwaliteiten krachtig presenteren.
- We adviseren je over het tarief op basis van de laatste marktinformatie, maar de uiteindelijke keuze ligt bij jou.
Na akkoord van Gemeente Breda volgt doorgaans een kennismakingsgesprek om kennis te maken.
3. Aan de slag!
Bij ons kun je rekenen op heldere afspraken en volledige openheid. Wij werken alleen rechtstreeks met zelfstandigen, waardoor de schakels in het inhuurproces kort en duidelijk blijven.
- Lage marges: je betaalt 13% marge over je uurtarief, die na het eerste jaar wordt verlaagd naar 11%.
- Snelle betaling: jouw brutoloon staat al binnen 24 uur (op werkdagen) op je rekening zodra wij de betaling van de opdrachtgever ontvangen.
- Geen beperkingen: geen concurrentie- of relatiebeding bij ons. Rond je een opdracht goed af en ligt er bij dezelfde opdrachtgever weer een opdracht voor je klaar? Jij beslist zelf of je deze aanneemt.
Dankzij deze uitgangspunten kun je met vertrouwen en flexibiliteit aan de slag.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
We stellen ons graag voor
Wij zijn LibLab
Welkom bij LibLab! Ons platform is ontstaan uit de wens van zelfstandigen om andere zelfstandigen te ondersteunen. Wij weten uit de eerste hand hoe lastig het kan zijn om passende opdrachten te vinden en hoe frustrerend het soms is om via bemiddelaars te moeten werken. Dankzij meer dan 18 jaar ervaring met zelfstandig professionals zijn wij ervan overtuigd: de traditionele aanpak kan en moet beter. Wij kiezen voor een vernieuwende aanpak die wél aansluit bij jouw behoeften.
Daarom kiezen zelfstandigen voor LibLab
- Antwoord binnen 24 uur: reageer op een aanvraag en ontvang de volgende werkdag al duidelijkheid over jouw geschikte match
- Voordelige marges: profiteer van slechts 13 % marge, die al na één jaar structureel zakt naar 11 %
- Supersnelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever heeft betaald wordt jouw factuur of salaris direct binnen een dag overgemaakt
- Vrijheid zonder barrières: geen beperkende concurrentiebedingen of relatieclausules, je behoudt zelf de regie na afronding van je project