Projectleider techniek meldkamersysteem

Nationale Politie

Sluit op: 20 jun 2025 om 17:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Bouwkunde Civiele techniek

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 oktober 2025
Eind datum: 30 september 2027

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Verantwoordelijkheden
Begeleiden van het technische implementatietraject van het nieuwe telefoonsysteem. Opstellen en bewaken van deelplannen en tijdlijnen. Coördineren van technische werkzaamheden tussen interne teams (ICT, operations) en externe leveranciers. Zorgdragen voor de integratie met bestaande systemen (GMS, GIS, rapportage-tools, etc.). Uitvoeren van risicoanalyses en mitigatieplannen opstellen. Rapporteren over voortgang, knelpunten en oplevering.

Opdrachtinformatie
Bij deze aanvraag gaat het om een werkrelatie op basis van een resultaatgerichte opdrachtdefinitie. De uitvoering vindt plaats vanuit de vakinhoudelijke professionaliteit, zelfstandigheid, kennis en vaardigheden (expertise) van de kandidaat. Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden. Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek met Omgevingsonderzoek (BO+) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

Start en duur
De Externe is inzetbaar vanaf 01-10-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 30-09-2025 voor 36 uur per week. Het contract kan niet door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidatenonderzoek.

Verantwoordelijkheden kandidaat
De kandidaat is verantwoordelijk voor de coördinatie van de technische werkzaamheden die nodig zijn voor de succesvolle realisatie van een landelijke telefonievoorziening voor het meldkamerdomein. Je bent de schakel tussen leveranciers, de Dienst-IV van de politie en andere belanghebbenden. Je zorgt voor een naadloze integratie met bestaande systemen (GMS, GIS, rapportage-tools, etc.). Opdrachtgever voorziet een hoog-over tijdspad vanuit de projectplanning waarbinnen de werkzaamheden dienen te worden uitgevoerd. Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de invulling van de detailplanning van de werkzaamheden.

Betrokken partijen
Decentrale en centrale beheer- en ontwikkelteams, externe leveranciers van de telefonie- en loggingsystemen, coördinator D-IV werkzaamheden, expertiseteam Architectuur, onderlinge afstemming tussen de deelprojectleiders.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal een erkend, volwaardig, en volledig afgeronde diploma op Hbo-niveau, bij voorkeur op het gebied van (technische) informatica of vergelijkbaar.
  • Kandidaat is in het bezit van een PRINCE2 foundation/practioner certificaat.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar in de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring als (deel)projectleider.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar in de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring met implementatie van VoIP-/telecomsystemen (bijv. Unify Siemens, Mitel, Avaya, Cisco, 3CX, etc.).
  • Kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er / ondernemer. Ook ondernemers in dienst van een eigen BV zijn uitgesloten.
  • Inzetbaarheid vanaf 01-10-2025 t/m 30-09-2025 voor 36 uur per week. Startdatum onder voorbehoud van tijdige afronding van het kandidatenonderzoek.
  • Vereiste competenties/vaardigheden: stakeholdermanagement, analytisch vermogen, probleemanalyse, resultaatgerichtheid, doorzettingsvermogen, kwaliteitsgericht, creativiteit, maatschappelijke oriëntatie, leervermogen, mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

Wensen

  • Kandidaat heeft werkervaring in de meldkamerwereld (LMS, Politie, Brandweer, Ambulance, KMar) in een ICT gerelateerde functie.
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met IT-infrastructuur, netwerken, en beveiligingsvraagstukken.
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met integraties tussen telefonie en bestaande systemen (GMS, GIS, voicelogging zoals EAL).
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met migratietrajecten van legacy-systemen naar cloudgebaseerde oplossingen.
  • Kandidaat is in het bezit van een ITIL foundation certificaat.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx