Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.
Over afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ)
Werken voor WIJZ is werken aan het vangnet voor mensen die in kwetsbare omstandigheden terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgproblematiek en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen, zoals zorgaanbieders en scholen. Dit is de afdeling waar je écht verschil kunt maken voor mensen die het alleen even niet redden.
Het team
Het team Toeslagenaffaire Leidschendam-Voorburg valt onder afdeling Werk Inkomen Jeugd en Zorg. Het team is aanspreekpunt voor alle gedupeerden van kinderopvangtoeslagenaffaire in de gemeente. Het team biedt een luisterend oor én helpt hen verder met vragen of problemen op alle levensgebieden. Te denken valt aan hulp bij:
- Dagbesteding, opleiding en werk;
- Huisvraagstukken;
- Geestelijke en lichamelijke klachten en traumaverwerking;
- Afhandeling van schulden of hulp bij financiën;
- Opvoedondersteuning en relatiegesprekken;
- Contacten met Belastingdienst;
Opdracht
Het team is al enige tijd bezig met het ondersteunen van de gedupeerden in onze gemeente. Een aantal taken die eerder bij een projectleider waren belegd zouden medio 2025 bij kwaliteitsmedewerker toeslagenaffaire worden belegd. In verband met het vertrek van deze kwaliteitsmedewerker zoeken we nu tijdelijk een projectleider die de eerdergenoemde taken combineert met de taken van kwaliteitsmedewerker.
De huidige verwachting is dat de werkzaamheden voor deze functie lopen tot begin 2027. Afhankelijk van instroom kan het aantal uren vanaf 2026 worden afgeschaald. Daarom wordt periodiek geëvalueerd. De eerste periode loopt t/m december 2025. Dan wordt geëvalueerd of het aantal uren gelijk blijft of moet worden bijgesteld.
De algemene taken van deze projectleider zijn o.a.: Stevige gesprekspartner voor interne (beleid, regisseur) partners en externe samenwerkingspartners. Regie op de verdere implementatie van DPIA-maatregelen, bijstellen van werkzaamheden inclusief risico- en beheersmaatregelen, inhoudelijke kennis van SPUC, verantwoordelijk voor de verbinding uitvoering en beleid, zelfstandig enkelvoudige inkoopprocedures uitvoeren en indien nodig besluitvorming voorbereiden en voorleggen aan MT WIJZ, verbinding leggen en onderhouden met (de aanpak van) Belastingdienst en het Rijk, incl. contacten en bespreekuren VNG.
Daarnaast bevat de functie ook reguliere kwaliteitstaken. Je kan het team (4 fulltime medewerkers) zowel op inhoud als proces coachen, aansturen en aanspreken. Je voert periodieke controle voor financiële verantwoording uit, houdt processen en werkinstructies actueel, je bent procesbegeleider coördinatie bij complexe casuïstiek.
Competenties
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Initiatiefrijk en daadkrachtig;
- Planmatig en zelfstandig kunnen werken;
- Analytisch;
- Verbindend;
- Een proactieve, oplossingsgerichte werkhouding.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Het teamoverleg vindt op woensdag plaats. Minimaal 2 dagen op kantoor.
Eisen
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat kandidaat die opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); werkplekken van gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen.
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met domein-overstijgende casuïstiek, benoem waar dit is opgedaan;
- Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
- Aantoonbare werkervaring met Hersteloperatie Toeslagen (brede ondersteuning);
- Aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker binnen sociaal domein;
Wensen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met complexe, multi, psycho-sociale, GGZ problematiek, weergegeven door middel van een uitgeschreven voorbeeld/toelichting;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4Sociale Regie, benoem waar deze is opgedaan;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement van zowel interne als externe stakeholders tegelijkertijd binnen sociaal domein, duidelijk weergeven in cv;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider hersteloperatie toeslagen;
- Aantoonbare werkervaring met coachen en begeleiden van een team binnen een gemeentelijke instelling, benoem waar dit is opgedaan;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker binnen een gemeente.