Gemeente Brummen
Gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen Veluwe en rivier IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie.
Organisatie
Gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto ‘Wij werken voor Brummen’. Dit betekent dat we de vraag van inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken.
Opdracht
Gemeente Brummen wil toegang tot lichte ambulante jeugdhulp verbeteren en efficiënter organiseren door deze ondersteuning dichter bij het gezin te positioneren. De hulp moet eerder en preventiever worden ingezet, met minder verwijzingen naar zwaardere vormen van jeugdhulp. Dit vraagt om een transitie waarbij lichte ambulante hulp meer aan de voorkant van het sociaal domein wordt georganiseerd. Voor de coördinatie en uitvoering van deze verandering is tijdelijk een ervaren projectleider nodig, welke in nauw contact met Galan-groep het proces aanstuurt.
Doel van de opdracht
Het succesvol voorbereiden, aansturen en (gedeeltelijk) uitvoeren van het transitieproject waarbij lichte ambulante hulp verschuift naar de voorkant van de jeugdhulpketen. De projectleider zorgt voor verbinding tussen beleid en uitvoering, stemt af met interne en externe partners en draagt zorg voor heldere besluitvorming en implementatie binnen het team jeugdconsulenten.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
- Opstellen van een projectplan met heldere doelen, mijlpalen en randvoorwaarden.
- Coördineren van de uitvoering van het project en bewaken van voortgang, kwaliteit en planning.
- Verbinden van betrokken partijen (zoals (jeugd)consulenten, wijkteams, beleidsmedewerkers, zorgaanbieders, welzijnsorganisaties en onderwijs).
- Aansturen van de stuurgroep, projectgroep en deelprojectgroepen.
- Signaleren van knelpunten en doen van verbetervoorstellen voor werkprocessen en samenwerkingsafspraken.
- Inrichten of verbeteren van toegangsprocessen voor lichte jeugdhulp aan de voorkant.
- Organiseren van communicatie richting interne teams en externe partners.
- Voorbereiden en begeleiden van besluitvorming op operationeel, tactisch en strategisch niveau.
- Rapporteren aan de interne opdrachtgever en relevante stuurgroepen.
Rapportagelijn
De projectleider legt verantwoording af aan wethouder met portefeuille Jeugd en aan gemeentesecretaris en manager Sociaal Domein.
Competenties
Aanpassingsvermogen; Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling); Klantgericht; Delegeren; Luisteren; Tactisch gedrag; Motiveren; Resultaatgericht werken; Samenwerken; Overtuigen.
Benodigd aantal professionals
1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van opdrachtgever inzake inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ntb
Is hybride werken mogelijk: Ja
Eisen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in het sociaal domein met de focus op jeugd bij een gemeente;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur in het sociaal domein met de focus op jeugd bij een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring met het schrijven van implementatieplannen;
- Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
Wensen
- Aantoonbare afgeronde opleiding MWD op minimaal hbo bachelor niveau;
- Aantoonbare werkervaring met het geven van trainingen gericht op de jeugdwet;
- Aantoonbare werkervaring met het begeleiden, coachen en ondersteunen van teams;