Projectleider vastgoed

Gemeente Alphen aan den Rijn

Sluit op: 8 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 118
Aantal uur per week: 24
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 8 juli 2025
Eind datum: 8 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied.

De projectleider werkt vanuit het team Vastgoed dat uit ruim 30 medewerkers bestaat. Binnen het team werk je nauw samen met de assetmanagers, technisch vastgoedmanagers en de vakspecialisten. Buiten het team werk je samen met externe partners en de teams Maatschappelijke Ontwikkeling en Projectmanagement & gebiedsontwikkeling samen aan de verschillende projecten.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht
Als projectleider vastgoed werk je aan boeiende opdrachten binnen de gemeente Alphen aan den Rijn. De projecten zijn uitdagend en afwisselend. Je werkt aan complexe onderhoudsprogramma’s, renovatie en nieuwbouw van ons gemeentelijke vastgoed. Dat varieert van het gemeentehuis, sporthallen, theater tot en met andere maatschappelijke voorzieningen. Dit doe je zelfstandig in samenwerking met de collega’s vanuit de teams Maatschappelijke Ontwikkeling en Vastgoed.

Je hebt reeds ervaring opgedaan in het voeren van onderhandelingen, het aansturen van kleine (project) teams en neem je de leiding om het projectresultaat te bereiken. Daarnaast heb je ervaring met het vertalen van politiek-bestuurlijke uitgangspunten naar projecten en (deel-) resultaten. Je bewaakt de voortgang, het budget, de kwaliteit en de informatievoorziening van het project. Communicatie met bewoners en belanghebbenden zijn eveneens belangrijke onderdelen binnen deze rol.

Binnen deze afwisselende functie lever je een bijdrage op tactisch niveau. Met jouw proactieve houding, je vermogen om te verbinden en je kennis van projectmatig werken, project- en contractmanagement wil jij bijdragen aan een effectieve en beheersbare overheid.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Integraal voorbereiden, aansturen en uitvoeren van verschillende vastgoedprojecten, betreffende o.a. renovatie of nieuwbouw;
  • Bewaken van de projectkaders binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Communicatief vaardig;
  • Zelfstandig;
  • Pro-actief;
  • Politiek-bestuurlijk sensitief;
  • Sterke onderhandelings- en communicatieve vaardigheden;
  • Het vermogen om zowel zelfstandig als in teamverband te werken;
  • Oog voor detail en een gestructureerde werkhouding.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op 3 van de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (hybride werken is beperkt en in goed overleg mogelijk ja)

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bouwkunde / techniek;
  • Aantoonbare werkervaring met utiliteitsbouw en gebouwinstallaties;
  • Aantoonbare werkervaring met renovatie en nieuwbouw;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider vastgoed/gebouwen binnen een gemeente;

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding / certificaat op het gebied van technisch beheer, beton of installatie;
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 juni 2025;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met renovatie/nieuwbouw van maatschappelijk vastgoed;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider van vastgoed/ gebouwen binnen een gemeente;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx