Organisatie Gemeente Veere
Onze organisatie telt ongeveer 280 medewerkers. Deze medewerkers zijn verdeeld over zes afdelingen; Bedrijfsvoering, Openbare Ruimte, Dienstverlening, Ruimtelijke Ontwikkeling, Maatschappelijke Ontwikkeling en Programma’s & Projecten. Je toekomstige collega’s ervaren korte lijnen binnen gemeente Veere, een informele werksfeer, vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en uitdaging in hun functie.
Opdracht
Gemeente Veere huurt een professional in voor de projectleiding voor het project Walcheren als tuin van Zeeland. Dit project loopt van 2025 tot 2028 (3 jaar) en heeft een flexibele inzetbaarheid van 350 uur op jaarbasis. Als Projectleider ben jij de verbindende schakel tussen verschillende stakeholders en draag je bij aan de verdere ontwikkeling van Walcheren als Tuin van Zeeland.
Over Walcheren als Tuin van Zeeland
Walcheren als Tuin van Zeeland is een project dat tot stand is gekomen door Toeristische Impuls Veere. Gemeente Veere beschikt over een rijke geschiedenis van buitenplaatsen en tuinen, van historische landgoederen tot open tuinen. De bijzondere tuinen en het tuinkarakter van Walcheren hebben een grote recreatieve aantrekkingskracht. Het project heeft als doel dit tuinenlandschap te behouden, versterken en uit te dragen, met een duidelijke visie op de toekomst. Dit is vastgelegd in het rapport ‘Recreëer (in) de Tuin van Zeeland’.
Wie zoeken wij?
We zoeken een onafhankelijke, zelfstandig opererende Projectleider. Je hebt een aanjaagfunctie gericht op het verbinden van stakeholders. Je stelt uitvoeringsplannen op en voert deze uit. Tevens ben je in staat om cofinanciering te verwerven. Je bent resultaatgericht en hebt oog voor processen. Je kunt flexibel mee bewegen met verschillende rollen.
Wat ga je doen?
De projectleider stelt vanuit het rapport en vanuit de gesprekken met de verschillende stakeholders (eigenaren landgoederen, terrein beherende organisaties, regionale marketingorganisatie, gemeente, toeristische impuls Veere) een actieplan op met een verdere concretisering van de acties zoals hieronder benoemd. Een specifieke projectomschrijving en aanpak per project vormt de basis voor de projectleider waar vanuit hij of zij kan werken. Om zelf invulling te geven aan deze rol is het wenselijk dat de projectleider deze plannen zelf nader vormgeeft. De prioriteit ligt op de volgende onderdelen:
Actiepunten komende 3 jaar
1. Fysiek zichtbaar maken buitens op een eenduidige manier – ontwikkeling van een huisstijl en materialisatieplan.
2. Uitwerken verhaallijn – coördinerende rol in het verbinden van een samenhangend verhaal.
3. Digitaal zichtbaar maken.
4. Verankering in gemeentelijk beleid – rol van lokale kennismakelaar.
5. Uitbreiding en versterking aanbod open tuinen.
6. Eigenaren activeren – ontwikkeling toolbox.
7. Ontwikkeling landmark in samenwerking met landschapsarchitect.
Actiepunten lange termijn (3 tot 10 jaar)
- Nieuwe functies ontwikkelen op (voormalige) buitenplaatsen.
- Landschappelijk herstel van buitenplaatsen.
- Versterking routenetwerk gekoppeld aan fietsbeleid.
- Verrijking van digitale informatie en videocontent.
- Ontwikkeling landmark (fysiek).
- Realisatie centraal ontvangstpunt.
Prioritering
Jaar 1:
- Uitwerken verhaallijn
- Inrichten museumtuin
Jaar 2:
- Inrichten website met ‘het verhaal van…’
- Organisatie eerste editie maand van de buitens
- Uitwerken beeldtaal voor het landschap
- Inrichten poort naar de buitenplaatsen (Westhove)
Jaar 3:
- Uitrollen zichtbaar maken buitens verspreid over Walcheren
Opdracht
Voor de opdracht is specialistische kennis benodigd die wij zelf niet in huis hebben. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om deze in te huren. Dit heeft te maken met het feit dat het geen kerntaak van de organisatie is. De professional krijgt voor de uitvoering van de opdracht een mobiel en laptop ter beschikking gesteld door opdrachtgever in het belang van informatiebeveiliging. Je rapporteert aan beleidsontwikkelaar Economie, Recreatie en Toerisme en aan de begeleidingscommissie.
Team
Je komt te werken met team Economie, recreatie & toerisme (ERT) bestaande uit 5 medewerkers.
Competenties
- Je hebt een passie voor de vrijetijdssector;
- Je bent een uitstekende netwerker, een stimulator en weet verschillende partijen te verbinden.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands. Referenties nader te bepalen.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Aantoonbare werkervaring als projectleider bij een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring met de fysieke en culturele omgeving in gemeente Veere. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
- Aantoonbare werkervaring met routenetwerken. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV.
Wensen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider bij een gemeente;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met routenetwerken. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV.