Projectmanager Bouwkunde

Gemeente Amstelveen

Sluit op: 19 aug 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Bouwkunde Civiele techniek

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 september 2025
Eind datum: 31 augustus 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Verantwoordelijkheden
– Is primair verantwoordelijk voor het bereiken van het projectresultaat binnen de vooraf gestelde randvoorwaarden.
– Begeleidt projecten vanaf de initiatiefase tot aan de oplevering.
– Stelt begrotingen op en adviseert over de te volgen aanbestedingsstrategie.
– Richt de projectorganisatie in en stuurt deze organisatie en zorgt voor het samenbindend leiderschap.
– Voert overleg en onderhoudt contact met diverse stakeholders.
– Is verantwoordelijk voor de kwaliteit, planning en budget van projecten.
– Rapporteert en adviseert directie en bestuur.
– Schakelt op verschillende niveaus binnen de gemeentelijke organisatie.

Opdrachtduur
De opdracht loopt tot 1 september 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving
Een afgeronde bachelor HBO opleiding in een bouwkundige richting. Ervaring als Projectmanager Bouwkunde met het begeleiden van complexe bouwprojecten. Ervaring als Projectmanager binnen een gemeentelijke organisatie. Ervaring met het opstellen van begrotingen en advisering over de te volgen aanbestedingsstrategie.

Competenties
– Organisatiegericht aansturen.
– Politieke sensitiviteit.
– Plannen en organiseren.
– Vermogen om op verschillende niveaus te schakelen.
– Teamplayer.
– Resultaatgericht.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert! Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 26 augustus tussen 13:00 – 16:00 uur op het raadhuis van Gemeente Amstelveen. De kandidaat dient op deze datum en dit tijdsblok beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster
In de inwerkperiode is aanwezigheid op raadhuis verplicht. In een later stadium is hybride tot maximaal 50/50 in overleg bespreekbaar.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding in een bouwkundige richting.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als Projectmanager van maatschappelijk vastgoed binnen de publieke sector, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.
  • VOG.
  • Verklaring van geheimhouding en integriteit.
  • Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen.

Wensen

  • Op cv aantoonbaar werkervaring met het begeleiden van onderwijs gerelateerde bouwprojecten, zoals de bouw of renovatie van scholen, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Op cv aantoonbaar werkervaring met het opstellen van aanbestedingsstrategieën en begrotingen, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Op cv aantoonbaar werkervaring als Projectmanager binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Competenties
    – Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
    – Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
    – In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx