Utrecht heeft jou nodig!
In 2020 constateerden zorgpartners en de gemeente Utrecht dat het bestaande aanbod voor Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang niet voor iedereen passend is. Dit geldt vooral voor mensen met een complexe combinatie van problematiek, zoals psychiatrische aandoeningen, verslavingen, persoonlijkheidsstoornissen, een licht verstandelijke beperking en/of forensische achtergrond. Vaak overlappen deze problemen en hebben ze een onderling verband.
Achtergrond
Om deze doelgroep beter te ondersteunen, ging de gemeenteraad in 2021 akkoord met het raadsvoorstel ‘Pilot en structurele aanpak prikkelarme opvang’. Op 17 juni 2021 werd besloten om: Een structurele aanpak te ontwikkelen voor prikkelarme opvangvoorzieningen in de regio U16, zowel op permanente als tijdelijke locaties. Een pilot te starten met maximaal 25 prikkelarme opvangplekken op tijdelijke locaties, waarbij snel beschikbare locaties worden betrokken. Een deel van de uitbreiding is inmiddels gerealiseerd, maar er is nog een tekort aan prikkelarme woonplekken. Daarnaast dreigen bestaande plekken te verdwijnen vanwege tijdelijke vergunningen. Er is daarom inzet nodig om vergunningen te verlengen en alternatieve locaties te vinden of realiseren.
Opdrachtomschrijving
Bijdragen aan: Het verlengen van de huidige vergunningen. Het verplaatsen van locaties (waar nodig/mogelijk). Het identificeren van nieuwe locaties voor deze woon-zorgvorm. Aanspreekpunt zijn vanuit de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling voor alle vragen rondom dit onderwerp, voornamelijk waar het de ruimtelijke ordenings- en business case vragen betreft. Bijdragen aan businesscases voor bestendiging van bestaande plekken, verplaatsingen en/of realisatie van nieuwe locaties. Managen van uiteenlopende belangen, (bestuurlijke) ambities en stakeholders, zowel binnen de betrokken gemeenten als met externe partners en partijen.
Werkwijze
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Resultaat van de opdracht
Bijdragen aan het behoud en de continuering van het bestaande aanbod, waaronder advisering over de (on)mogelijkheden. Inventarisatie van 25 extra/nieuwe prikkelarme woonplekken binnen de U16 regio. Bijdragen aan realisatie van woonplekken op kansrijke locaties.
Competenties en vaardigheden
Politieke sensitiviteit: Je begrijpt hoe besluitvorming werkt binnen overheden en kunt effectief schakelen tussen stakeholders. Verbindend vermogen: Je weet verschillende belangen te overbruggen en zorgt voor draagvlak. Oplossingsgerichtheid en realisatiekracht: Je denkt in mogelijkheden en krijgt zaken daadwerkelijk voor elkaar. Doorzettingsvermogen: Je laat je niet uit het veld slaan door weerstand of complexe situaties.
Diversiteit en inclusie
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland op donderdag 15 mei in de ochtend. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. Hybride werken is mogelijk. Je werkt o.a. op het stadskantoor. Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure. De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Eisen
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Je hebt minimaal 5 jaar ervaring ruimtelijke ordening
- Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld
- Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij Gemeente Utrecht?
Wensen
- Je hebt kennis van de problematiek rondom beschermd wonen
- Je hebt kennis/ervaring met het gemeentelijk sociaal domein
- Je hebt bij voorkeur meerdere jaren ervaring met samenwerkingen met/tussen gemeenten - Minder dan 3 jaar - 3 tot 5 jaar - 5 tot 7 jaar - 7 jaar of meer
- Geef een voorbeeld van een project of situatie waarin je hebt gewerkt met vergelijkbare vraagstellingen/uitdagingen
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat
- Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 120,00. Het met een hoger tarief offreren dan het aangegeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname
- Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd:
- De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar)
- De zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar
- De zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk
- De zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.)
- De zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte)
- De zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding)
- De zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie)