Over het project
Binnen het team Vergunningverlening is het project Administratieve Lastenverlichting gestart om de werkdruk bij vergunningverleners te verlagen en de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. De administratieve last bij vergunningverleners is de afgelopen jaren fors toegenomen. In dit project is bekeken of administratief werk bij een procesondersteuner kan worden neergelegd. Na een succesvolle pilotfase in 2024-2025 is het tijd voor een volgende, daadkrachtige stap: de implementatie van procesondersteuning in de praktijk.
Jouw opdracht
Als projectleider geef jij richting aan de uitrol van procesondersteuning binnen het team Vergunningverlening. Je werkt aan een slimme en duurzame oplossing voor administratieve ontlasting, met oog voor kwaliteit, samenwerking en innovatie.
Je bent verantwoordelijk voor
- Het opstellen en uitvoeren van een gedetailleerd uitrolplan (gefaseerde aanpak per onderwerp/cluster).
- Het uitwerken van processen en het schrijven van heldere werkinstructies.
- Het zelf testen van werkzaamheden in de praktijk en het oplossen van knelpunten.
- Het onderzoeken van technische/ICT-oplossingen ter vervanging van handmatige processen.
- Het ophalen van best practices bij andere omgevingsdiensten.
- Het aannemen en inwerken van uitvoerende collega’s, inclusief afstemming met HRM en OR.
Samenwerking & ondersteuning
Je werkt nauw samen met een intern ondersteuningsteam bestaande uit onder andere vergunningverleners en een teamondersteuner.
Wie zoeken wij?
Een energieke en ervaren projectleider die:
- Ervaring heeft met verandertrajecten en implementatie in een complexe organisatie.
- Affiniteit heeft met administratieve processen en dienstverlening binnen de overheid.
- Zelfstandig en hands-on te werk gaat, maar ook goed kan schakelen met verschillende stakeholders.
- Creatief, kritisch en oplossingsgericht denkt.
- Ervaring en kennis van vergunningverlening is een sterke pré.
- Beschikbaar is voor de duur van 1 jaar vanaf november 2025 voor 32-36 uur per week.
Eisen
- Medewerker is in het bezit van de volgende PBM’s: Werkschoen minimaal s3, helm, overal e.d.
- Kandidaat beschikt over een eigen telefoon en tablet voor het uitvoeren van de werkzaamheden. OMWB vergoedt hiervoor geen kosten.
- Medewerker draagt bij het uitvoeren van zijn werkzaamheden verplicht PBM’s.
Wensen
- Kandidaat dient 3 tot 7 jaar ervaring in een vergelijkbare functie te hebben.