Projectmedewerker minima, bijzondere bijstand, nuggers participatiewet

Uitvoeringsorganisatie BBS

Sluit op: 10 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 75
Aantal uur per week: 32
Provincies: Utrecht
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 10 juli 2025
Eind datum: 10 oktober 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest. Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden
  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal
  • Professionaliteit
  • Efficiënt werken
  • Gericht op Samenwerking

Opdracht
De opdracht is bedoeld om de klantmanagers inkomen te ontlasten zodat hier ruimte ontstaat hun eigen caseload goed te blijven beheren en de focus op de nieuwe aanvragen levensonderhoud kunnen leggen.

  • Het beoordelen en afhandelen van aanvragen van uitkeringsgerechtigden en niet uitkeringsgerechtigden (Nuggers) voor bijzondere bijstand, minimaregelingen, Individuele Inkomenstoeslag (IIT), compensatie eigen risico (CER), Regeling opvang ontheemden Oekraïne
  • Het zelfstandig onderzoeken van aanvragen met soms complexe problematiek en behandelen volgens de omgekeerde toets benadering
  • Het rapporteren en juridische advisering met betrekking tot aanvragen
  • Het zelfstandig beheren en monitoren van een caseload
  • Het hebben van fysiek klantcontact of afleggen van huisbezoeken bij klanten

Competenties

  • Communicatief vaardig, vooral in persoonlijk contact
  • Actuele kennis van relevante wet en regelgeving
  • Klantgericht
  • Flexibel inzetbaar, geen 9 tot 5 mentaliteit en indien noodzakelijk aanwezig op kantoor ook wanneer dit een thuiswerkdag is

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Maximum uurtarief van € 75,00 exclusief BTW / inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werk
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar aaneengesloten zelfstandig, zonder tussenkomst van een toetsing, aanvragen bijzondere bijstand, minima, CER en IIT afgehandeld
  • Aantoonbare werkervaring met Suite (omschrijf duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan)
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van rapportages en beschikkingen
  • Zo snel mogelijk beschikbaar voor 32 uur per week

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met Regeling opvang ontheemden Oekraïne
  • Kandidaat is bereid 3 dagen per werkweek op kantoor aanwezig te zijn
  • Aantoonbare werkervaring met de applicatie Zaken van xxllnc, omschrijf duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de participatiewet

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx