Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zo’n 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Over Wijdemeren
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Opdracht
De gemeenteraden van Wijdemeren en Hilversum hebben in de zomer van 2024 het principebesluit genomen tot het aangaan van een lichte samenvoeging. De samenvoeging tussen deze gemeenten heeft gevolgen voor de ambtenaren, het bestuur en de inwoners. De bestuurlijke fusie staat gepland per 1 januari 2027 en wordt voorafgegaan door een ambtelijke integratie per 1 januari 2026.
Context
Met nog zo’n 5 maanden te gaan, zijn de voorbereidingen voor deze ambtelijke integratie dus in volle gang. Naast de going concern is er een Fusiewerkgroep m.b.t. HR en de ambtelijke integratie. Omdat we relatief klein zijn - zo’n 200 collega’s voor zo’n 25.000 inwoners - weten we elkaar snel te vinden en kun je dagelijks het verschil maken.
Rolomschrijving
Als (Project)medewerker Personeelsadministratie (PSA) kom je ons helpen aan bij:
a) het wegwerken van achterstanden van de administratie
b) het dagelijkse (going concern) werk uitvoeren
c) meewerken aan de ambtelijke integratie vanuit de Fusiewerkgroep HR.
Takenpakket van de projectmedewerker personeelsadministratie
- Beheren van personeelsdossiers (inclusief compleet maken en/of opschonen van archief)
- Vragen beantwoorden van collega’s
- Correspondentie opstellen
- Mutaties verwerken in AFAS (E-HRM)
- Indiensttredingsproces van Wijdemeren naar Hilversum
Team HR
Team HR Wijdemeren bestaat uit 2 collega’s personeelsadministratie, waarvan 1 collega dus per augustus vertrekt (natuurlijk verloop). Daarnaast is er een externe salarisadministrateur, 2 HR Adviseurs en 2 externe adviseurs; één projectleider voor de fusie en één voor implementatie E-HRM. Ook worden we ondersteund door een HR-coördinator en een externe recruiter.
Competenties
- Nauwkeurigheid: Zorgvuldig werken, fouten vermijden, oog voor detail.
- Plannen en organiseren: Taken structureren, overzicht bewaren, deadlines halen — ook als er veel tegelijk speelt.
- Resultaatgerichtheid: Doelgericht werken en actief bijdragen aan het wegwerken van achterstanden.
- Proactief handelen: Niet afwachten maar zelf actie ondernemen, kansen zien en benutten.
- Doortastendheid: Knopen durven doorhakken, doorpakken waar nodig.
- Flexibiliteit: Snel schakelen tussen routine, ad-hoc taken en projectwerk.
- Zelfstandigheid: Verantwoordelijkheid nemen en zelfstandig taken oppakken.
- Samenwerken: In teamverband kunnen werken, afstemmen met collega’s en projectleden.
- Communicatieve vaardigheid: Duidelijk en professioneel communiceren, mondeling én schriftelijk.
- Leerbaarheid / Leervermogen: Snel nieuwe systemen, processen en projecten kunnen oppakken.
- Discretie / Integriteit: Vertrouwelijk omgaan met informatie, betrouwbaar zijn.
Cv-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Hybride werken
De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Eisen
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau 4
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker personeelsadministratie
Wensen
- Aantoonbare werkervaring met AFAS (E-HRM) (benoem duidelijk in het cv)
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Aantoonbare werkervaring met het beheren van personeelsdossiers (benoem duidelijk in het cv)
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met ondersteunende/administratieve P&O-werkzaamheden bij een gemeente, waaronder het beheren van personeelsdossiers
- Aantoonbare werkervaring met BCS/Motion (E-HRM) (benoem duidelijk in het cv)
- Aantoonbare werkervaring met rechtspositie gemeenteambtenaren (Cao gemeenten) (benoem duidelijk in het cv)
- Aantoonbare werkervaring met RAP