Opdrachtomschrijving
In de dynamische rol van projectondersteuner werk je aan de uitdagende projecten van Rijkswaterstaat, waarbij je op een proactieve wijze ondersteunt, ontzorgt en adviseert en bijdraagt aan het realiseren van verbeteringen. Dankzij jou zijn de projectteams in staat om de projecten gestructureerd in goede banen te leiden. Je levert jouw bijdrage binnen het team projectbeheersing, onder de verantwoordelijkheid van de Manager Projectbeheersing.
Over de Opdracht
Binnen Rijkswaterstaat werken we in multidisciplinaire teams; voor elke opdracht die we uitvoeren werken we met een Integraal Projectmanagementteam (IPM-team). De vijf disciplines binnen zo’n team zijn Projectmanagement, Projectbeheersing, Omgevingsmanagement, Technisch Management en Contractmanagement. De discipline Projectbeheersing is verantwoordelijk voor de integrale beheersing binnen de projecten. De focus ligt op de aspecten scope, tijd, geld, kansen en risico’s, planning, informatie, kwaliteit en documentatie in alle verschillende projectfases.
Werkzaamheden projectteam
– Voorbereiden, bijwonen en afhandelen van het Integraal Project Management overleggen (IPM) en andere structurele overleggen.
Als Projectondersteuner heb je de verantwoordelijkheid voor het organiseren van de integrale projectmanagement overleggen (IPM), werkoverleggen, overleggen met de markt, en andere overleggen. Er wordt ingezet op vooraf goed voorbereiden en afgestemde vergaderstukken (incl. agenda) zodat besluiten efficiënt genomen kunnen worden. Hierbij hoort ook de vastlegging van deze besluiten door middel van notulen en het bijhouden van een actie- en besluitenlijst in een documentmanagementsysteem (Connect en G-schijf). Zichtbare aanwezigheid binnen de projectorganisatie is voor een goede afstemming en beheersing van raakvlakken van belang. Tot het takenpakket hoort ook het organiseren van werksessies en teambijeenkomsten, het bijhouden van verschillende functionele mailboxen, overzichten (v.b. van oefeningen), dashboard, zonebord en presentaties. Het inrichten, opbouwen en kritisch bijhouden van de archieven (Connect, G schijf), controle uitvoeren op volledigheid en adviseren de medewerkers op het gebied van documentmanagement is ook van groot belang. Je bent de sparringpartner als het over informatie-/documentmanagement gaat. Tenslotte behoren het plannen en boeken van (online) evenementen, reserveren van vergaderlocaties, lunches, etc. bij de werkzaamheden.
Werkzaamheden bureau IMWS
– Het op orde houden van de plannen die op ons Intranet gepubliceerd staan.
– Het communiceren over deze plannen richting de IM-rolhouders.
– Het bijhouden van de actuele documenten rondom oefeningen, registratie en rapportage van meldingen van incidenten en onze inzet daarbij.
– Overzicht houden van betrokken IM-rolhouders intern bij RWS.
– Overzicht houden van onze relaties met crisispartners, en overige betrokkenen.
– Beheren mappenstructuur bIMWS en het opzetten en beheren van de bijbehorende Connect-site.
– Beheren functionele mailboxen.
– Voorbereiden wekelijkse teamdag a.d.h.v. zonebord.
– Voorbereiden en verslaglegging van diverse RWS-interne overleggen, zoals de Kennistafel.
Resultaat opdracht
– Juiste en volledige verslagen van OG/ON overleggen.
– Juiste en volledige verslagen IPM overleggen.
– Diverse actuele overzichten.
– Mailboxen en agenda’s actueel.
– Juiste en complete archieven.
– Planvorming actueel en ontsloten voor gebruikers.
Leiding en toezicht
Ja.
Eisen
- Aangeboden kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een mbo-opleiding (bij voorkeur in een administratieve richting).
- Aangeboden kandidaat is aantoonbaar beschikbaar voor het gevraagde aantal uur, dagen, locatie en gedurende de gevraagde periode.
- Aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke administratieve functie.
Wensen
- Mate waarin de aangeboden kandidaat kennis en/of ervaring heeft met Rijkswaterstaat (RWS).
- Mate waarin de kandidaat beschikt over de genoemde competenties: communicatief, vlot schakelen, flexibel, energiek en proactief handelen.
- Mate waarin de kandidaat beschikt over vaardigheden: werken met MS Office (Word, Excel, Notes, Outlook) en organisatorisch vermogen.
- Mate waarin de aangeboden kandidaat kennis en ervaring heeft met documentmanagement en het systeem Connect/Sharepoint.
- Mate waarin de aangeboden kandidaat ervaring heeft met notuleren en het bijhouden van een actie- en besluitenlijst.