Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de bijbehorende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dit een wettelijke taak. Deze gegevens ondersteunen bij maatschappelijke vraagstukken, zoals:
- Het bepalen van de beste route voor nieuwe infrastructuur.
- Het analyseren van woningmarktontwikkelingen.
- Het in kaart brengen van leegstand.
Programmaomschrijving
Het Kadaster vervangt zijn bedrijfsvoerings- en klantregistratieprocessen en het oude SAP-landschap via zes projectclusters:
- ERP Core: Focus op Inkoop, Finance en HR.
- Verkoopordermanagement: Centralisatie van verkoop- en productiemanagement.
- Klantregistratie: Centralisatie van klantregistratieprocessen.
- Datawarehouse & Business Intelligence: Vervanging van SAP BW/SAC door nieuwe tooling.
- Techniek: Aanpassingen aan integratie- en lowcode-platformen.
- Uitfaseren oud SAP-landschap: Gefaseerde migratie naar nieuwe systemen.
Deze projecten volgen een gefaseerde plateauplanning. Aanbestedingen worden uitgevoerd voor ERP Core, Verkoopordermanagement en Klantregistratie. Andere projecten benutten bestaande middelen en worden afgestemd met roadmaps van andere programma’s.
Functieomschrijving
Als Quality Control Officer ben je onafhankelijk en objectief in je adviezen over kwaliteitsverbeteringen. Je werkt zorgvuldig, met oog voor bestuurlijke en tactische belangen, en schakelt soepel tussen ICT en organisatie. Je toetst de kwaliteit, nauwkeurigheid en effectiviteit van IT-projecten binnen de multi-projectorganisatie Bedrijfsvoering en Klantregistratie.
Verantwoordelijkheden
Je verantwoordelijkheden omvatten:
- Documentatiebeheer: Zorgen dat documentatie aansluit bij projectdoelen en interne/externe eisen.
- Randvoorwaarden en besluitvorming: Controleren of sturingsvoorwaarden voldoen en besluiten correct worden vastgelegd.
- Rapportage-eisen: Waarborgen dat rapportages voldoen aan eisen van het Adviescollege ICT-toetsing en andere audits.
- Rapporteren over kwaliteitsbevindingen en projectvoortgang.
- Samenwerking: Werken met PM-officers, technische teams, Quality Assurance, Risk & Compliance, Interne Audit en de externe accountant.
- Audits: Uitvoeren van kwaliteitsaudits en toetsen van naleving van normen.
- Signalen en oplossen van risico's en knelpunten in projectplannen.
- Ontwikkelen en implementeren van kwaliteitscontroleprocedures.
Jouw uitdaging is om problemen te voorkomen door risico’s proactief te signaleren en processen nauwgezet te monitoren. Dit omvat:
- Actieve betrokkenheid van stakeholders.
- Zorgvuldige communicatie om consistentie en helderheid te waarborgen.
- Controle op naleving van kwaliteitsnormen en afspraken.
Je werkt nauw samen met PM-officers en andere stakeholders om te zorgen dat projecten compliant verlopen en waarde toevoegen aan de organisatie.
Eisen
- De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.
- U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Het cv moet aantonen dat aan onderstaande eisen wordt voldaan. Indien niet aan de eisen wordt voldaan, wordt de offerte terzijde gelegd.
- Afgeronde hbo-opleiding (bij voorkeur communicatie, bedrijfs- of bestuurskunde).
- Minimaal 5 jaar ervaring als kwaliteitsadviseur, ICT-auditor of projectmanager, bij voorkeur binnen complexe organisaties en ERP-implementaties.
- Kennis van Prince2, Scrum/Agile, ISO 9001 en projectmanagementmethodologieën is een pré.
- Aantoonbare ervaring met ERP-systemen.
- Minimaal 2 jaar ervaring met strategische en tactische advisering.
- Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:
- Adviesvaardigheid
- Kwaliteitsgericht
- Resultaatgericht
- Helicopterview
- Overtuigingskracht
- Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
- Sterke communicatieve en analytische vaardigheden
- Klantgericht
- Proactief en initiatiefrijk
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 03-03-2025 tot en met 01-09-2025 voor 18-24 uur per week. De opdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn.
Wensen
- U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voordoen in dit soort processen/werkzaamheden en geeft hierbij aan hoe deze worden opgelost.
- U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster.
- U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) op welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan de te behalen resultaten.