Regisseur jeugd

Gemeente Dantumadiel

Sluit op: 20 jul 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Friesland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 28 juli 2025
Eind datum: 28 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Dit zijn je werkzaamheden
Als Regisseur Jeugd pak je veiligheidszaken op, waarbij soms sprake is van meervoudige complexe problematiek. Jij bent het aanspreekpunt voor de jeugdige/het gezin en de hulpverleners. Hierbij krijg jij duidelijk wat er écht speelt. Je werkt samen met gezinnen om plannen te maken, volgens het principe van één gezin, één plan en één regisseur. Je onderzoekt en beoordeelt veiligheidssituaties en zet hier, indien nodig, verdere stappen. Je coördineert de hulpverlening, je organiseert besprekingen en onderhoudt contacten met betrokken partijen. Je kunt de veiligheid van de jongere op de eerste plaats zetten en beoordelen of er risico’s zijn voor hun ontwikkeling. Je hebt een brede blik en bent sterk in de analyse van problematiek. Daar waar nodig is, stel je veiligheidsplannen op. Je wordt hierbij ondersteund door collega’s. Samen met het gezin zoek je naar passende oplossingen, grijp je in bij crisissituaties, ben je besluitvaardig en maak je gebruik van hun sociale netwerk. Je indiceert en geeft beschikkingen af. Het uiteindelijke doel is dat het gezin weer in hun kracht komt te staan.

Dit is je team
Als Regisseur Jeugd maak je deel uit van het team Uitvoering Sociaal Domein. Binnen dit team wordt onderscheid gemaakt tussen de werkzaamheden van het gebiedsteam en de administratie/ondersteuning. Hierbij staat samenwerking op nummer één.

Binnen het gebiedsteam zijn die aandachtsgebieden bij elkaar georganiseerd waar integraal en multidisciplinair dient te worden samengewerkt ten behoeve van het bieden van zorgverlening en ondersteuning aan individuen en gezinnen. Dit zijn de medewerkers die direct contact met inwoners hebben, hulpvragen in beeld brengen en daarvoor, als dat nodig is, samen met hen een plan maken. Er is regelmatig casuïstiek-overleg en intervisie.

De medewerkers van administratie/ondersteuning vervullen een adviserende, ondernemende, verantwoordende, toezichthoudende, kwaliteit borgende en administrerende rol ten behoeve van de gebiedsteams. Aandachtsgebieden zijn daarbij onder andere inkomensondersteuning, WMO, verhaal op onderhoudsplichtigen, terugvordering, incasseren van vorderingen, toezichthouders sociaal domein, juridisch advies en ondersteuning, uitkeringsadministratie, kwaliteitsbevordering en accountbeheer.

Verantwoordelijkheden
Zie opdrachtomschrijving

Duur en inzet
De kandidaat is inzetbaar vanaf 28 juli 2025 tot en met 28 december 2025 voor 26 tot 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel 2 maal worden verlengd, voor telkens maximaal 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.
  • Een relevante HBO opleiding
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring als regisseur jeugd of zeer vergelijkbare functie
  • SKJ registratie

Wensen

  • Mate van ervaring met genoemde werkzaamheden als regisseur jeugd
  • Kennis van en ervaring met de benaderingswijze Signs of Safety
  • Recente ervaring met Suite voor Sociaal Domein

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx