Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Afdeling Stadsbeheer & Vitale Wijken
De afdeling Stadsbeheer & Vitale Wijken is een nieuwe afdeling die vorig jaar is ontstaan uit een reorganisatie binnen het Fysieke Domein. De afdeling is verdeeld in elf teams. In totaal zorgen zo’n 130 professionals (en een flexibele schil) voor het onderhoud en beheer van de stad, haar erfgoed en vitale wijken. Ook zorgen we voor de robuuste verwerking van data naar informatie.
De teams worden aangestuurd door teamleiders. Naast deze teams is er een stafbureau. Samen werken we aan een leefbaar Zwolle van vandaag, morgen en overmorgen.
Opdracht
Belangrijkste eindresultaat van deze opdracht is regievoering op de totstandkoming van Meerjarenopgaveprogrammering 2026-2030 (MJOP). Hiervoor verzamel jij vanuit de beheerclusters de verschillende beheer-MJOP’s. Jij bespreekt deze input met de desbetreffende beheeradviseur en zorgt voor een eenduidig beeld over de aangeleverde informatie. De afstemming van de diverse beheer-MJOP’s organiseer jij via integrale programmeertafels. Je kijkt hierbij breder dan alleen de beheerdomeinen. Je betrekt actief het wijkmanagement voor de wijkopgaven en de contactpersonen voor de gemeentebrede opgaven zoals mobiliteit, energietransitie en woningbouw. Deze input verwerk jij in de MJOP en borg jij op de MJOP-kaart.
Waar informatie niet beschikbaar is, zorg jij ervoor dat deze wordt gemaakt. Ook werk je toe naar een standaardisatie van de informatie en het proces. Op basis van de MJOP maak je de vertaling naar de financiële consequenties en doe je voorstellen hoe de vervangingsinvesteringen kunnen worden gekoppeld aan de concrete opgaven. Na vaststelling van de integrale MJOP, stel je projectopdrachten op voor de uitvoering van de opgaven door de afdeling Stadsingenieurs. Het opstellen van capaciteitsramingen is hiervan onderdeel. Tijdens het hele proces stem je actief af met de beheeradviseurs, financieel adviseurs, GIS-specialisten en de afdeling Stadsingenieurs.
Tot slot signaleer je mogelijkheden voor procesverbeteringen die je ter besluitvorming voorlegt aan de opdrachtgever. Na besluitvorming zorg je voor de implementatie van deze procesverbeteringen.
Competenties
- Politieke sensitiviteit: je weet hoe de hazen bij een overheidsorganisatie lopen;
- Samenwerkingsgericht: je bent een teamspeler en zoekt actief de samenwerking op;
- Communicatieve vaardigheden: je hebt goede communicatieve skills, gaat makkelijk met mensen om en praat op elk niveau;
- Professioneel en zakelijk: je hebt een gezonde zakelijkheid;
- Stressbestendig: je houdt je hoofd koel in alle omstandigheden;
- Zelfstandig: je kunt zelfstandig (binnen team en project) jouw taken uitvoeren;
- Overtuigingskracht: je weet anderen op basis van kennis te overtuigen met respect voor afwijkende meningen.
Eisen
- Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met projecten op het gebied van beheer buitenruimte (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
- Aantoonbare werkervaring met opstellen en implementeren MJOP voor het beheer van de buitenruimte binnen een overheidsinstelling (benoem dit expliciet in het cv);
Wensen
- Aantoonbare afgeronde wo master opleiding;
- Aantoonbare kennis van gemeentefinanciën en BBV;
- Aantoonbare werkervaring met opstellen en implementeren MJOP voor het beheer van de buitenruimte binnen een gemeentelijk instelling met meer dan 100.000 inwoners;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met integrale dienstverlening in de publieke sector (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);