Schuldhulpverlener

Gemeente Hilversum

Verlopen op: 22 apr 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 22 april 2025
Eind datum: 22 oktober 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland. Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
Wij zijn op zoek naar een daadkrachtige schuldhulpverlener die deskundig en ervaren is op dit vlak, zowel in fase 1 als in fase 2 en kennis heeft van schuldhulpverlening aan ondernemers. Als schuldhulpverlener werk je nauw samen met collega’s en partners om je cliënt te begeleiden naar een situatie waarin schulden niet langer belemmerend zijn voor maatschappelijk participeren. Je creëert rust. Wanneer je signaleert dat er meer speelt zoek je actief de samenwerking op met andere disciplines binnen of buiten onze afdeling.

In deze afwisselende rol voer je gesprekken met cliënten, van intake en advies tot toeleiding naar schuldsaneringstrajecten. Je bent aanspreekbaar over en verantwoordelijk voor je eigen caseload. Je hebt een helicopterview en bent in staat om onder steeds veranderende omstandigheden de rode draad te blijven zien. Je bepaalt prioriteiten in de hectiek van de dagelijkse werkzaamheden.

In het contact met de cliënten hanteer je een coachende stijl en is doorvragen je tweede natuur. Je hebt een begripvolle houding en houdt tegelijkertijd een duidelijke professionele afstand. In de contacten met schuldeisers en andere organisaties heb je een zakelijke stijl van communiceren met oog voor de mens. Je legt gemaakte afspraken op een heldere manier vast en bewaakt de voortgang.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vrij

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met het maken van vtlb berekeningen (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Bereid om minimaal 50% op kantoor te werken.
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring als intermediair en het kunnen schakelen met verschillende partijen zoals begeleiders, cliënten, schuldeisers en bewindvoerders;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met schuldhulpverlening;

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in de richting van SJD;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met Stratech en Suite (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare kennis van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, Faillissementswet;
  • Aantoonbare werkervaring met fase 1 als fase 2 van Schuldhulpverlening;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Schuldhulpverlening voor ondernemers.
Deze opdracht is verlopen.