Schuldhulpverlener voor ondernemers
Wil jij ondernemers met financiële problemen écht verder helpen én bijdragen aan de 'uitbouw' van een toekomstbestendige schuldhulpverlening? Kom dan ons team KBFID versterken en geef samen met ons vorm aan een vernieuwende aanpak voor ondernemers in Breda.
Intro
Als schuldhulpverlener voor ondernemers speel jij een sleutelrol in de verdere uitbouw en professionalisering van onze schuldhulpverlening binnen Gemeente Breda. Je helpt ondernemers met financiële problemen niet alleen met deskundig advies, maar draagt ook actief bij aan het ontwikkelen van een toegankelijke en toekomstgerichte dienstverlening.
Team
Je werkt binnen team KBFID (Kredietbank en Financiële Informatie en Diensten), een multidisciplinair team van circa 20 collega’s met expertises zoals budgetbeheer, kredietadvies, debiteurenbeheer, financiële administratie, bewindvoering, Financy (financieel expertisecentrum), en het (SSO) servicepunt voor starters en ondernemers. Samen bouwen we aan een vernieuwde aanpak waarin maatwerk, ondernemerschap en financiële veerkracht centraal staan. Jouw visie, ideeën en initiatief zijn hierin van grote waarde.
Wat ga je doen?
- Je speelt een actieve rol in de uitbouw en verdere professionalisering van onze schuldhulpverlening voor ondernemers en toetst ook onze huidige basisinrichting schuldhulpverlening voor ondernemers.
- Je brengt niet alleen je kennis in, maar ook je ideeën en inzichten om onze aanpak te versterken.
- Je analyseert samen met de ondernemer de financiële situatie, inclusief schulden, inkomsten en uitgaven.
- Je adviseert over oplossingen en begeleidt ondernemers bij het verbeteren van hun financiële situatie.
- Je stelt plannen van aanpak op voor het aflossen van schulden, inclusief betalingsregelingen en herstructurering.
- Je onderhandelt met schuldeisers om tot werkbare afspraken te komen en juridische stappen en (verdere) incassomaatregelen te voorkomen.
- Je doet betalings- of saneringsvoorstellen.
- Je ondersteunt ondernemers bij het op orde brengen van hun financiële administratie.
- Je geeft voorlichting en advies om toekomstige schulden te voorkomen en biedt nazorg om de voortgang te monitoren.
- Op te leveren resultaat is een volledig getoetst en doorlopen traject van schuldhulpverlening voor ondernemers van A tot en met Z, binnen een gestelde periode van de opdracht.
Werken bij Gemeente Breda
Werken bij Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers.
Wie zijn wij?
Team KBFID is een dynamisch en multidisciplinair team dat ondernemers ondersteunt bij financiële vraagstukken. We zetten ons in om schuldhulpverlening voor ondernemers toegankelijk, effectief én toekomstgericht te maken. Jij krijgt de kans om niet alleen een belangrijke bijdrage te leveren, maar ook om met jouw kennis en ideeën mee te bouwen aan de fundamenten van deze dienstverlening. We waarderen eigen initiatief en stimuleren een cultuur van samenwerken, leren en verbeteren.
Eisen
- Gemeente Breda volgt Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor 2025 is € 246.000. Voor de eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden. Het maximumuurtarief bedraagt € 235. Bevestigt u dat met het gehanteerde tarief deze norm niet wordt overschreden?
- De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Voor deze opdracht is inzet van een zzp’er niet mogelijk. Zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies zijn niet toegestaan.
- Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring bij de schuldhulpverlening met ondernemers. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het saneren van ondernemers met schulden, zelf uitgevoerd. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat kan balansen lezen en heeft kennis van belastingaangiften. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat heeft kennis van het insolventierecht. Dit moet blijken uit het cv.
Wensen
- Kandidaat beschikt over onderstaande competenties (toetsing in persoonlijk gesprek):
- Werkt accuraat
- Is stressbestendig
- Heeft sterk empathisch vermogen
- Heeft sterk cijfermatig inzicht
- Heeft goed inlevingsvermogen
- Schakelt snel en behoudt regie in complexe situaties
- Neemt eigenaarschap
- Denkt vooruit, toont initiatief en weet partijen te verbinden
- Heeft sterke adviesvaardigheden
Datum voor gesprekken: 18 september 2025 in de middag. - Kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting Social Work, Sociaal Juridische Dienstverlening of Rechten. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat heeft bij voorkeur ervaring als ondernemer en spreekt de taal van ondernemers. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat beschikt bij voorkeur over WFT Basis of is bereid dit op korte termijn te behalen. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare kennis in het coachen en overdragen van kennis over schuldhulpverlening voor ondernemers aan collega’s. Dit moet blijken uit het cv.