Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Bestuurs-en Concerntaken
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bestuurs- en Concernzaken, één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling is de verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en de inwoners van Overijssel. Samen met jouw collega’s draag je het profiel van provincie Overijssel uit naar de buitenwereld. Een provincie met een eigentijds bestuur, die werkt aan een krachtige economie in een prettige en veilige leefomgeving. De afdeling bestaat uit de volgende teams: Kwaliteit Openbaar Bestuur, Bestuursondersteuning, Financieel Toezicht en Ondermijning, Kabinet, Communicatie en Concerncontrol.
Opdracht
Samen met een fulltime duo secretaresse voer jij het secretariaat van Commissaris van de Koning. De Commissaris van de Koning (CdK) is voorzitter van Provinciale Staten en van Gedeputeerde Staten, en bestuurt samen met hen provincie Overijssel. Daarnaast is hij Rijksorgaan, belast met een aantal Rijkstaken zoals burgemeesterszaken, Koninklijke bezoeken en Koninklijke Onderscheidingen, en secundair toezicht op Veiligheidsregio’s. Tevens onderhoudt de CdK extern relaties met Haagse en Brusselse relaties, en ook met Duitse overheden.
Team
Je komt terecht in team Kabinet waar je samen met 13 collega’s werkt aan de ondersteuning van Commissaris van de Koning in zijn interne en externe activiteiten voor Overijssel. In onderlinge afstemming met je duo-secretaresse kom je tot een taakverdeling; accent bij jouw werk ligt op het adequaat verwerken van uitnodigingen van Commissaris en het voorbereiden van de daaruit voortvloeiende (externe) bezoeken en afspraken van Commissaris. Tevens bereid jij secretarieel de overleggen met Duitse bestuurlijke partners voor.
Competenties
• Beheert de complexe agenda en mailbox van de gedeputeerde – je houdt grip, denkt vooruit en creëert rust;
• Coördineert de informatiestroom, signaleert knelpunten en handelt actief om deze te voorkomen;
• Signaleert belangrijke zaken en bewaakt de voortgang ervan;
• Bent het aanspreekpunt voor collega’s, externe relaties en samenwerkingspartners en communiceert helder, ook in het Duits en Engels;
• Regelt vervoer en zorgt voor een goede voorbereiding van afspraken en overleggen;
• Verwerkt uitnodigingen en stemt af met het college en Commissaris van de Koning;
• Bereidt bezoeken en afspraken van Commissaris voor.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do en vr
Standplaats: Zwolle
Eisen
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau in de richting van directiesecretaresse
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als secretaresse bij een overheidsinstelling
Wensen
- Aantoonbare werkervaring als secretaris van een Commissaris
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als secretaresse bij een overheidsinstelling
- Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office