Senior adresonderzoeker burgerzaken

Gemeente Utrecht

Verlopen op: 8 mei 2025 om 08:59
Max. Uurtarief: 86
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 15 mei 2025
Eind datum: 31 december 2025

Utrecht heeft jou nodig!
Burgerzaken is de beheerder van identiteiten, expert in persoonsinformatie en het kloppend hart van de Utrechtse dienstverlening. De afdeling is een proactieve en klantgerichte organisatie, die binnen de kaders van wet- en regelgeving, producten en diensten op een innovatieve en kwalitatief hoogwaardige wijze verlenen met enthousiaste en deskundige medewerkers. Het team Adressen, onderdeel van Burgerzaken, heeft als belangrijkste taak dat de BRP op orde is. Oftewel: de juiste persoon op het juiste adres staat ingeschreven. Het team bestaat uit (senior) adresonderzoekers, publieksdienstverleners en senior medewerkers.

Opdrachtomschrijving
- Het opstarten en beoordelen van aanvragen adresonderzoeken, briefadressen en verhuizingen;
- Het analyseren en beoordelen van adresonderzoeken, de verlengingen briefadressen en verhuizingen;
- Het opstellen en versturen van (standaard)brieven, voornemens en besluiten;
- Het opstarten, uitvoeren en beëindigen van adresonderzoeken, briefadressen en verhuizingen in Key 2 Burgerzaken;
- Analyseren en rapporteren van signalen omtrent juistheid van BRP gegevens;
- Onderzoek doen naar juiste adresgegevens van inwoners, waarbij gebruik gemaakt wordt van deskresearch, maar huisbezoek ook onderdeel kan zijn.

Resultaat van de opdracht
- De senior adresonderzoeker aantoonbaar heeft bijgedragen aan de verbetering van de datakwaliteit binnen de afdeling van de gemeente Utrecht.
- De werkzaamheden zijn uitgevoerd in Key2Burgerzaken, waarbij nauwkeurig is geregistreerd en volgens de afgesproken werkprocessen is gewerkt.
- De medewerker actief heeft deelgenomen aan teamoverleggen en kennisdeling, en waar mogelijk collega’s heeft ondersteund of ingewerkt.

Wat is van belang
- Je blijft rustig en professioneel, ook als iemand boos of fel is.
- Je hebt gedegen kennis van computersystemen.
- Je ziet snel waar dingen niet goed lopen en gaat actief op zoek naar de oorzaken.
- Je werkt resultaatgericht aan de hand van concrete doelen.
- Je reageert op een duidelijke en respectvolle manier en laat je niet snel van je stuk brengen.
- Je hebt in deze rol veel direct contact je collega's en met onze klanten (de inwoners van Utrecht) en past je manier van praten aan op wat nodig is in de situatie, maar altijd duidelijk en op een respectvolle manier, waarbij je je niet van de wijs laat brengen bij tegenspraak.
- Je werkt graag in een team om gezamenlijk een bijdrage te leveren aan een gezamenlijk resultaat.

Diversiteit en inclusie
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina. 

Goed om te weten
- Gesprekken zijn gepland op 14 mei tussen 11:00 en 14:00u. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. 
- Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
- De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
- Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. 
- Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. 
- Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. 
- De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat beschikt over een diploma van minimaal een Hbo opleiding
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld
  • Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?

Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar specialistische werkervaring in het vakgebied van Burgerzaken Adresonderzoek, briefadres en verhuizingen bij een 100K plus of G4 gemeente
  • De kandidaat heeft ervaring met het werken in Key2, Centric Burgerzaken en SUWInet
  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd.
    • De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar)
    • De zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar
    • De zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk
    • De zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.)
    • De zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte)
    • De zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding)
    • De zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie)
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar specialistische werkervaring in het vakgebied van Burgerzaken adresonderzoek, briefadres en verhuizingen
  • De kandidaat heeft ervaring met het beoordelen en verwerken van complexe zaken binnen het vakgebied van burgerzaken, adresonderzoek etc. Let op: deze ervaring, zowel met adresonderzoeken, briefadressen als met verhuizingen, moet duidelijk zichtbaar zijn op het CV.
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
Deze opdracht is verlopen.