Senior adviseur dienstverlening/burgerzaken

Gemeente Rozendaal

Verlopen op: 16 mrt 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 16
Provincies: Gelderland
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 april 2025
Eind datum: 1 juli 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
We zijn op zoek naar iemand die ons als senior medewerker en adviseur met kennis van dienstverlening en burgerzaken tijdelijk kan ondersteunen. Je gaat vooral aan de slag met het bredere dienstverleningsperspectief, coördineert het team Dienstverlening (waaronder burgerzaken) en pakt projecten op.Team dienstverlening bestaat uit de collega’s van burgerzaken en het (bestuurs)secretariaat. Als senior adviseur dienstverlening/burgerzaken vervul je de rol van teamcoördinator en stem je wekelijks de planningen af met het team. Je stuurt op kwaliteit en (financiële) resultaten en coacht de collega’s wanneer nodig.Je geeft gevraagd en ongevraagd advies aan management en college over de kwaliteit van onze dienstverlening, mogelijke procesverbeteringen en de inrichting van het team. Ook ga je aan de slag met een aantal projecten. Zo moet het proces rondom huwelijken herzien worden en kunnen er verbeteringen gerealiseerd worden met en door inrichting van de digitale dienstverlening. Het gaat dan bijvoorbeeld om onderwerpen zoals het optimaliseren van de openingstijden in relatie tot de beschikbaarheid van personeel en de wens om ambulante dienstverlening in te richten voor meer kwetsbare inwoners. Het voorbereiden van de gemeenteraadsverkiezingen in 2026 valt ook onder jouw taken.Binnen burgerzaken zijn we gestart met het verbeteren van de processen. En vanuit de facilitaire (interne) dienstverlening willen we toe naar verminderde kwetsbaarheid in de dagelijkse uitvoering. Veel onderwerpen zijn hiervoor uitgewerkt, hier ga jij een vervolg aan geven. Daarnaast ben je ook linkin-pin naar ondersteunende partijen, zowel extern als intern.

Verantwoordelijkheden
- Advisering over het bredere dienstverleningsperspectief - Coördinatie het team Dienstverlening - Diverse projecten, waaronder procesoptimalisatie en voorbereiden gemeenteraadsverkiezingen

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Affiniteit met verbetertrajecten binnen dienstverlening
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • Gedegen kennis van burgerzaken, waaronder ervaring van het verrichten van de zelfevaluaties, blijkend uit minimaal 3 jaar werkervaring binnen burgerzaken
  • Beschikbaar voor een kennismakingsgesprek op 24 maart 2025.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als beleidsadviseur met voorkeur in het dienstverleningsveld
  • Aantoonbare kennis op het gebied van dienstverlening, blijkend uit gevolgde cursussen en/of modules
  • De door inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer en geen ZZP-er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van de eigen BV. Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de Opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis, zal dit leiden tot uitsluiting van de inschrijving.

Wensen

  • Ervaring met werken in de context van een kleine gemeente
  • Affiniteit met beleidsontwikkeling op basis van een PDCA-cyclus
  • Een pro-actieve werkstijl die gericht is op resultaten
  • Flexibiliteit in werkhouding (schakelen tussen strategisch/tactisch en operationeel wanneer nodig) en beschikbaarheid
Deze opdracht is verlopen.