Utrecht heeft jou nodig!
Binnen de afdeling Openbare orde en veiligheid werkt het team ondermijning. En daar gebeurt veel! In deze opdracht als senior-adviseur werk je voor het thema ondermijning in de zorg. Het is een veelzijdige en uitdagende opdracht, waarbij je met veel verschillende collega’s van binnen en buiten de afdeling samenwerkt, maar ook met veel externe stakeholders contact onderhoudt.
Opdrachtomschrijving
- Het bewaken van de voortgang van en het uitvoeren van projecten zoals vastgesteld in plan van aanpak ondermijning in de zorg;
- O.a. het opwerpen van interne barrières om misbruik van de zorgbranche tegen te gaan, maar ook in verbinding met het stedelijk netwerk en partners kijken wat nog meer nodig is.
- Je zorgt ervoor dat collega’s signalen van ondermijning in de zorg in hun eigen werk meer gaan herkennen en melden, waarbij je ook kijkt naar het versterken van onze interne processen;
- Je hebt veel afstemming met interne collega’s van andere teams binnen OOV en andere afdelingen zoals MO en W&I;
- Je stuurt op resultaten, verbindt op inhoud en mensen, en bent een betrouwbare sparringpartner voor zowel interne als externe stakeholders.
Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als de opdracht zoals hierboven beschreven wordt uitgevoerd en de formatie weer op orde is.
Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland in de week van 8 september. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Integriteit en referenties
Voor deze opdracht geldt er een verscherpte integriteitsscreening welke door een externe partner wordt uitgevoerd. De uitkomst van het onderzoek is bepalend voor de definitieve opdrachtverstrekking. Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
Beoordeling en gunning
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Opvolging en verlenging
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
Hercontractering en toekomstige wijzigingen
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.
Eisen
- Je hebt wo werk- en denkniveau.
- Je hebt ervaring in zowel veiligheids- als sociaal domein binnen een gemeentelijke organisatie.
- Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld.
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?
Wensen
- Je hebt inhoudelijk kennis van kwetsbaarheden in de gemeentelijke organisatie en de integrale aanpak van ondermijnende criminaliteit.
- Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring in het veiligheidsdomein binnen een (semi) overheidsorganisatie. - Minder dan 10 jaar - 10 tot 15 jaar - 15 jaar of meer
- Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 A4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
- Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd:
- De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);
- De zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;
- De zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;
- De zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);
- De zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);
- De zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);
- De zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).
- Geef aan welke vorm van inhuur van toepassing is op de aangeboden kandidaat.
- Detachering: De aangeboden kandidaat is in loondienst bij de aanbieder. Gemeente Utrecht sluit met de aanbieder een overeenkomst. De medewerker werkt tijdelijk bij Gemeente Utrecht, onder leiding en toezicht van de gemeente. De aanbieder draagt zorg voor loonafdrachten. De aanbieder heeft meerdere personen in loondienst.
- ZZP rechtstreeks: De aangeboden kandidaat is een zzp’er en sluit rechtstreeks een overeenkomst met Gemeente Utrecht. Er is geen tussenpartij. De zzp’er voert de opdracht zelfstandig uit, zonder gezagsverhouding.
- ZZP via tussenkomst: Een bureau stelt een zzp’er voor. De gemeente Utrecht sluit de overeenkomst met het bureau (niet met de zzp’er). De zzp’er voert zelfstandig de opdracht uit. Het bureau regelt de contracten met de zzp’er volgens de Wet DBA.
- DGA: De aangeboden kandidaat is DGA en werkt via zijn/haar eigen BV. Gemeente Utrecht sluit de overeenkomst met de BV. De DGA voert zelfstandig de opdracht uit.
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
- Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 120,-. Het met een hoger tarief offreren dan het aangegeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname.