Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.
Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.
Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.
Opdrachtbeschrijving
Als (Senior) adviseur Openbare Orde & Integrale Veiligheid ben je mede verantwoordelijk voor het verbeteren van de veiligheid binnen de gemeente Overbetuwe. Je kunt een regierol nemen in de ketensamenwerking met externe partners zoals de politie, het Zorg- en Veiligheidshuis, de veiligheids- en gezondheidsregio, het Regionaal Informatie- en expertisecentrum en het Openbaar Ministerie. Je houdt je o.a. bezig met onderstaande thema’s:
- Aanpak ondermijnende criminaliteit;
- Digitale Veiligheid;
- High Impactcrimes;
- Zorg en veiligheid;
- Jeugd en veiligheid.
Competenties
Herkenning in onze kernwaarden: eigenaarschap, resultaatgericht, zelfbewust en coöperatief; Klantgerichtheid, verantwoordelijkheid, analytisch vermogen, communicatieve vaardigheden, overtuigingskracht.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen. Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd. Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten in onderlinge vergelijking op de “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De 10 kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde cv’s op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek. In dit gesprek toetst de opdrachtgever in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel, met nadruk op de competenties. Kandidaten moeten op elke competentie minimaal een voldoende scoren. Indien geen kandidaat voldoet, wordt stap 3 herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet. Overige kandidaten worden geïnformeerd en er geldt een opschortende termijn.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 t/m 11A maximaal €105,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 11 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 14 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Eisen
- Kennis van lokale veiligheidsproblematiek (benoem dit duidelijk in het cv);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente;
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het vakgebied van Openbare Orde & Integrale Veiligheid;
- Per direct beschikbaar voor 36 uur per week, gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen.
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als (Senior) adviseur Openbare orde en veiligheid;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als (Senior) adviseur binnen een gemeente;
- Een aantoonbare afgeronde aanvullende cursus of opleiding op hbo niveau specifiek gericht op openbare orde en veiligheid (benoem dit duidelijk in het cv);