Senior beleidsadviseur ruimtelijke ordening

Gemeente Montfoort

Sluit op: 30 mei 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 20
Provincies: Utrecht
Segmenten: Ruimtelijke ontwikkeling

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 30 mei 2025
Eind datum: 30 november 2025

Organisatie onderdeel
“Gemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen. Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal. De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en een adjunct directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren.“

Opdracht
Montfoort is een relatief kleine gemeente, maar biedt qua ruimtelijke ordening veel variatie met o.a. twee (monumentale) kernen, ontwikkellocaties voor nieuwe woningen en een groot landelijk gebied. Je begeleidt planologische procedures en je zorgt voor een integrale beleidsafstemming. Je toetst principeverzoeken inhoudelijk en juridisch en stemt de afhandeling hiervan af met de vergunningverlener en milieuspecialisten. Je overlegt met de wethouder en schrijft college- en raadsvoorstellen. Je gaat in gesprek met initiatiefnemers van interessante plannen en onderzoekt de mogelijkheden om deze goed in procedure te brengen. Last but not least werk je mee aan het opstellen van een Omgevingsplan.

Competenties

  • Schrijfvaardig
  • Klantgerichtheid
  • Bestuurssensitiviteit
  • Resultaatgericht
  • Betrokken
  • Creatief

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde juridische of planologische opleiding op wo niveau;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Aantoonbare werkervaring bij een Groene Hart gemeente als beleidsadviseur ruimtelijke ordening;
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als jurist/ beleidsadviseur ruimtelijke ordening;

Wensen

  • Aantoonbare kennis van de nieuwe Omgevingswet (licht dit duidelijk toe in het cv);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding staats- en/of bestuursrecht op wo niveau;
  • Aantoonbare kennis van WRO, WABO en WGR.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden en/of coachen van junior beleidsadviseurs ruimtelijke ordening (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (inclusief of exclusief flextender fee);

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx