Organisatie
Gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
Werken in Zeist
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Het team Ruimtelijke Ontwikkeling maakt beleid en werkt aan het mogelijk maken van ruimtelijke initiatieven. Het bestaat uit ca. 40 medewerkers (vast en flexibel) en zorgt voor uiteenlopende projecten en ontwikkelingen. Vanuit stedenbouw, erfgoed, planologie en vergunningen denken en praten we “aan de voorkant” mee over ruimtelijke initiatieven die Zeist mooier maken. We adviseren, zorgen voor bestemmingsplannen, behandelen aanvragen, verlenen omgevingsvergunningen, zorgen voor toezicht en handhaving en geven juridisch advies op het vlak van omgevings- en handhavingsrecht.
Opdracht
Als senior casemanager vergunningen help je om ruimtelijke initiatieven van inwoners en ondernemers die bijdragen aan het goede leven in Zeist te vertalen. Concreet behandel je conceptaanvragen en aanvragen om omgevingsvergunningen. Je toetst deze aan het omgevingsplan, beleidsstukken en regelgeving. Daarbij ben je scherp op het hoe en waarom van deze regels en durf je de grenzen van wat kan en mag op te zoeken. Dat moet ook, want ook al hebben we al veel mooie dingen bereikt, Zeist blijft veranderen. En we hebben nou eenmaal te maken met regelgeving maar er is wel ruimte om samen tot oplossingen te komen. Jij ziet wet- en regelgeving als leidraad en niet als anker. Als verbinder tussen de organisatie, inwoners en ondernemers begeleid je klanten in hun zoektocht naar een passende ruimtelijke ontwikkeling waar draagvlak voor ontstaat.
Eisen
- Voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
- Afgeronde opleiding op minimaal universitair master niveau
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener Wabo of senior casemanager bij een gemeentelijke instelling
- Aantoonbare werkervaring als senior casemanager/bouwplantoetser met complexe aanvragen bij een gemeente
- Aantoonbare kennis van wetgeving, inclusief Omgevingswet, Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl), en Wet kwaliteitsborging voor het bouwen (Wkb)
Wensen
- Aantoonbaar afgeronde cursus/opleiding Bouwbesluit
- Aantoonbaar afgeronde cursus/opleiding Omgevingswet & Wet kwaliteitsborging
- Aantoonbaar afgeronde cursus/opleiding Algemene wet bestuursrecht (ABW 1 en/of 2)
- Afgeronde opleiding op universitair master niveau in de richting van bouwkunde of stedenbouw
- Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener Wabo, casemanager of bouwplantoetser bij een gemeente