Senior contract en leveranciersmanager

Gemeente Utrecht

Sluit op: 28 mei 2025 om 08:45
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 juni 2025
Eind datum: 31 december 2025

Dit ga je doen
1. Contractmanagement
2. Tactisch leveranciersmanagement
3. Decentrale inkoop

Ad 1. Contractmanagement
- Participeert in het aanbestedingstraject en voert hierbij de regie over afdeling brede en vakoverstijgende trajecten.
- Bewaakt de contractafspraken en adviseert contracteigenaar over contractmanagement en over de contractmanagement tools van IB JZI (o.a. in gebreke stelling; verlenging; opzegging; ontbinding)
- Toetst offertes op afspraken contractafspraken.
- Rapporteert leveranciersprestatie en financiën aan de contract eigenaren en per kwartaal richting het management.
- Escalaties naar de leverancier.
- Signaleert tijdig einddatums van contracten naar contracteigenaar en life cycle management.
- Beheren van licenties (Software asset management).

Ad 2. Tactisch leveranciersmanagement
- Verkennen, starten en onderhouden en – waar relevant – verder ontwikkelen van een samenwerkingsrelatie met kernleveranciers.
- In samenwerking met leverancier bijdrage leveren aan innovatie beleid.
- Geeft advies t.b.v. de strategische leveranciers en mogelijke veranderingen daarin.
- Ontwikkelt en onderhoud een relatienetwerk.
- Adviseert de operationele leveranciersmanager.
- Adviseert gevraagd en ongevraagd.

Ad 3. Decentrale inkoop
- Aanspreekpunt voor budgethouders/aanvragers over een inkoopbehoefte en adviseert met betrekking tot inkoop en aanbestedingsbeleid van gemeente Utrecht, in samenwerking met JZI.
- Inventariseren van de (te verwachten) inkoopbehoeften in het organisatieonderdeel als input voor het inkoop jaarplan en de gemeente brede aanbestedingskalender.
- Aanspreekpunt voor de relevante productgroep eigenaren voor:
    - het vertalen van de betreffende productgroep strategie in inkooptrajecten.
    - informatie van gebruikers of de markt, voorstellen tot standaardisatie, bundeling of samenwerking.
- Toetst op rechtmatigheid en mogelijke afwijkingen van de kaders.
- Afweging maken en advies geven hoe de opdracht ingekocht moet worden om de beste kwaliteit-prijsverhouding te krijgen, in ogenschouw nemend de maatschappelijke doelstellingen (MKB, duurzaamheid en social return), het juridisch kader en streeft naar optimalisatie door onder andere bundeling van inkopen.
- Proces begeleiden van inkooptrajecten.

Competenties
In de uitvoering van ons werk staan de vier gemeentelijke kernwaarden centraal: open, wendbaar, scherp en betrouwbaar. Ze komen tot uiting in onze heldere afspraken, servicegerichte en flexibele werkhouding, scherpe (financiële) planning en betrouwbare inzet. Van onze medewerkers verwachten we dat ze – vanuit deze kernwaarden - hun persoonlijke vaardigheden en vakkennis verder ontwikkelen.
DomstadIT verwacht van de medewerkers dat zij, ongeacht hun positie in de organisatie, werken in het belang van het grotere geheel van de afdeling en daarvoor brede basisvaardigheden hebben of ontwikkelen en de kennis m.b.t. de specialisatie actueel houden. Van alle medewerkers wordt inzet gevraagd buiten kantoortijden, omdat de ICT dienstverlening 7x24 uur per week geleverd wordt. Groot onderhoud wordt bij voorkeur gepland in het weekend, zodat gebruikers hierdoor zo min mogelijk worden gehinderd.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Is kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd gewerkt als rechtstreekse zzp’er bij gemeente Utrecht?
  • Kandidaat heeft WO werk- en denkniveau. Beargumenteer waarom kandidaat hieraan voldoet.
  • Kandidaat is in bezit van NEVI 2 of een (Post) HBO Aanbesteden voor Gevorderden certificaat. Dit moet uit de CV te herleiden zijn.
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 A4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Voor deze aanvraag ontvangen wij graag twee relevante referenties die door gemeente Utrecht nagebeld mogen worden. LET OP: dit mogen geen referenties van hetzelfde bedrijf zijn. Geef de volgende informatie op: 1. Naam organisatie waar opdracht werd vervuld 2. Contactpersoon 3. Afdeling 4. Telefoonnummer contactpersoon
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

Wensen

  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA', dan akkoord met 7 zzp-voorwaarden en periodieke controles.
  • Kandidaat is integer, klantgericht en stressbestendig.
  • Kandidaat is beschikbaar op de tijdstippen zoals in het profiel aangegeven bij uitnodiging voor een gesprek.
  • Wij werken hybride. Van externe kandidaten wordt verwacht dat zij een geschikte thuiswerkplek hebben.
  • Kandidaat neemt gedurende het jaar voldoende rust en factureert niet meer dan 48 weken zonder toestemming van de opdrachtgever.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ruime ervaring met het zelfstandig voorbereiden en uitvoeren van complexe ICT Europese aanbestedingen bij de (semi) overheid en met het opstellen en beoordelen van aanbestedingsstukken voor Cloud en outsourcing trajecten waarbij ook security (AVG) uitgebreid aan bod kwamen. Dit moet uit CV blijken.
    - Meer dan 5 ICT Europese aanbestedingen bij een publieke organisatie zelfstandig uitgevoerd
    - Tussen de 3 en 5 ICT Europese aanbestedingen bij een publieke organisatie zelfstandig uitgevoerd
    - Minder dan 3 ICT Europese aanbestedingen bij een publieke organisatie zelfstandig uitgevoerd
    - Alleen ervaring in niet publieke aanbestedingen en/of publieke aanbestedingen als teamlid en/of ervaring aan de kant van de aanbieder
    - Geen ervaring
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met Contract & Leveranciersmanagement in ICT. Dit moet uit CV blijken.
    - Meer dan 5 jaar
    - Tussen 2 en 5 jaar
    - Geen ervaring
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het ontwikkelen en onderhouden van een relatienetwerk. Geef een concreet voorbeeld.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met projectmatig werken in multidisciplinaire teams. Geef een concreet voorbeeld.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ruime ervaring met onderhandelingen en besprekingen voeren met leveranciers waarbij sprake is van tegengestelde belangen. Dit moet uit CV blijken.
    - Meer dan 7 jaar
    - Tussen 4 en 7 jaar
    - Tussen 2 en 4 jaar
    - 1 jaar
    - Geen ervaring
  • Kandidaat is analytisch ingesteld en kan goed anticiperen en communiceren.
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Maximaal uurtarief is € 95,00. Hoger tarief leidt tot uitsluiting.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx