Senior contract en leveranciersmanager ict

Gemeente Utrecht

Sluit op: 9 sep 2025 om 08:45
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 september 2025
Eind datum: 31 december 2025

Gemeente Utrecht zoekt Senior Contract- en Leveranciersmanager ICT
Gemeente Utrecht is op zoek naar een Senior Contract- en Leveranciersmanager ICT. Voor het gehele profiel zie het document bij vraag 1.1.1. De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief en circa 75% voor kwaliteit. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader beoordeeld worden.

Verlenging en gunning
Wanneer de opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond, behoudt Gemeente Utrecht zich het recht voor de opdracht te verlengen tot een zorgvuldige afronding en overdracht gerealiseerd kan worden. Tevens behoudt de gemeente zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Toekomstig gebruik van broker
Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De inhuurtermijn en het tarief blijven ongewijzigd. De hercontractering vindt plaats in oktober/november 2026.

Functieomschrijving
De Contract- en Leveranciersmanager ICT is verantwoordelijk voor contractmanagement, tactisch leveranciersmanagement en decentrale inkoop. Je bent aanspreekpunt in het ICT-inkoopproces voor proces- en contracteigenaren. De functie wordt uitgeoefend voor twee teams: DomstadIT (centrale IT-diensten) en het domein Bedrijfsvoering, met een gemiddelde tijdsverdeling van 50/50.

Werkzaamheden
1. Contractmanagement
2. Tactisch leveranciersmanagement
3. Decentrale inkoop

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat is de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij Gemeente Utrecht voor dezelfde of vergelijkbare werkzaamheden.
  • Voor beantwoording van open vragen is geen gebruik gemaakt van AI.
  • Kandidaat heeft HBO werk- en denkniveau. Beargumenteer waarom kandidaat hieraan voldoet.
  • Bevestiging dat bovenstaande vragen naar waarheid zijn ingevuld.
  • Kandidaat is een zzp’er en wordt rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling door een bureau).
  • Twee recente en relevante referenties zijn aangeleverd (niet van hetzelfde bedrijf of huidig werkgever), inclusief: naam organisatie, naam contactpersoon, afdeling/functie contactpersoon en telefoonnummer. Gemeente Utrecht mag contact opnemen met referenten.
  • Kandidaat is in bezit van NEVI 2 of een (Post) HBO Aanbesteden voor Gevorderden certificaat. Dit moet uit het CV blijken.

Wensen

  • Kandidaat is beschikbaar voor een eventueel persoonlijk gesprek op de genoemde tijdstippen.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ruime ervaring met onderhandelingen en besprekingen met leveranciers bij tegengestelde belangen. Dit moet uit het CV blijken.
    • Meer dan 7 jaar
    • Tussen 4 en 7 jaar
    • Tussen 2 en 4 jaar
    • 1 jaar
    • Geen ervaring
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het ontwikkelen en onderhouden van een relatienetwerk. Geef een concreet voorbeeld.
  • Kandidaat is integer, klantgericht en stressbestendig.
  • Kandidaat is analytisch ingesteld en kan goed anticiperen en communiceren.
  • Kandidaat schrijft zelf een motivatie voor deze opdracht, toegespitst op het profiel (maximaal 1/2 A4).
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Max. uurtarief is € 95,00. Een hoger tarief leidt tot uitsluiting.
  • Kandidaat neemt minimaal 4 weken vakantie per jaar. Zonder toestemming mag niet meer dan 48 weken per jaar gefactureerd worden.
  • Kandidaat moet minimaal 50% per week op locatie bij gemeente Utrecht kunnen werken.
  • Hybride werken vereist geschikte thuiswerkplek van externe kandidaat.
  • Kandidaat heeft ruime ervaring met zelfstandig voorbereiden en uitvoeren van complexe ICT Europese aanbestedingen bij (semi)overheid en het opstellen/beoordelen van aanbestedingsstukken voor Cloud en outsourcing inclusief security (AVG). Dit moet uit het CV blijken.
    • Meer dan 5 ICT Europese aanbestedingen bij een publieke organisatie zelfstandig uitgevoerd
    • Tussen de 3 en 5 ICT Europese aanbestedingen bij een publieke organisatie zelfstandig uitgevoerd
    • Minder dan 3 ICT Europese aanbestedingen bij een publieke organisatie zelfstandig uitgevoerd
    • Alleen ervaring in niet publieke aanbestedingen en/of als teamlid en/of aan de aanbiederskant
    • Geen ervaring
  • Geef aan welke vorm van inhuur van toepassing is:
    • Detachering: Kandidaat in loondienst bij aanbieder, gemeente sluit overeenkomst met aanbieder.
    • ZZP rechtstreeks: Kandidaat is zzp’er, sluit rechtstreeks een overeenkomst met gemeente.
    • ZZP via tussenkomst: Kandidaat via bureau, gemeente sluit overeenkomst met bureau.
    • DGA: Kandidaat werkt via eigen BV, gemeente sluit overeenkomst met BV.
    Informatie moet naar waarheid zijn ingevuld. Incorrecte informatie leidt tot diskwalificatie.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met Contract & Leveranciersmanagement in het vakgebied ICT. Dit moet uit het CV blijken.
    • Meer dan 5 jaar
    • Tussen 2 en 5 jaar
    • Geen ervaring
  • Kandidaat heeft ervaring met het op orde brengen van contractdocumentatie zoals beschreven onder Contractmanagement. Licht toe waar deze ervaring is opgedaan.
  • CV is toegevoegd, maximaal 3 pagina’s, enkelzijdig, in het Nederlands en in pdf-formaat. Het CV dient ter verificatie van eerder gegeven antwoorden en vermeldt eventuele nevenfuncties.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx