Bij de gemeente Heerenveen is begin 2025 het project e-HRM gestart
voor het vervangen van het huidig HRM systeem door het HRM/Payroll systeem van AFAS. De eerste verloning met dit nieuwe systeem moet in januari 2026 plaatsvinden.
In dit project ligt een belangrijke taak bij functioneel beheer
Het functioneel beheer draagt zorg voor zowel de functionele als technische inrichting van het systeem. Tevens draagt functioneel beheer binnen het project zorg voor de gegevensconversie en het realiseren van koppelingen. Voor deze taken is een senior functioneel beheerder nodig met een ruime kennis en ervaring van AFAS HRM/Payroll en die het functioneel beheer van AFAS van de eigen organisatie gedurende het resterend verloop van het project (inclusief de nazorgfase) waar nodig hands-on kan ondersteunen.
Projecttaken
De projecttaken voor deze senior functioneel beheerder zijn:
- Het coördineren van de gegevensconversie en goedkeuring daarvan.
- Het leveren en uitvoeren van het conversietestplan
- Het (laten) realiseren van alle koppelingen
- Het leveren en uitvoeren van het ketentestplan
- Bijdragen aan het verbeteren van de kennis van AFAS HRM/Payroll bij het functioneel beheer van de gemeente Heerenveen door hands-on ondersteuning bij de functionele inrichting en testen van de HRM/Payroll processen.
- Het leveren van nazorg gedurende de nazorgfase.
- Het leveren van adviezen aan de projectleiding inzake de technische veranderingen en/of mogelijkheden gerelateerd aan AFAS HRM/Payroll, zoals managementrapportages, additionele softwaremodules en technische inrichtingsopties.
Verantwoordelijkheden
- Het bewaken van de uitvoering van de conversie
- Het leveren en uitvoeren van het conversietestplan
- De realisatie van de koppelingen binnen de architectuurrichtlijnen van de gemeente Heerenveen.
- Hands-on ondersteuning leveren en kennisoverdracht aan het team functioneel beheer m.b.t. HRM/Payroll processen
Inzetperiode
De kandidaat is inzetbaar vanaf 3 oktober 2025 tot en met 31 maart 2026 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met de duur van 1 jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 3 oktober 2025 tot en met 31 maart 2026 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met de duur van 1 jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
- U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
- Minimaal 10 jaar ervaring in een gelijksoortige functie binnen het HR/Payroll domein
- Minimaal 10 jaar functionele- en technische kennis van AFAS HR/Payroll.
- Ruime kennis en ervaring van ICT vraagstukken in relatie tot AFAS producten
- Ruime kennis en ervaring met conversies en het realisatie koppelingen.
Wensen
- Ervaring binnen een gemeente van 500+ medewerkers
- Kennis van optimalisatie van bedrijfsprocessen
- Kennis van HRM/Payroll managementrapportages
- Ervaring met het inrichten van beheerprocessen (ITIL)