Senior inspecteur bouwtoezicht

Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid

Sluit op: 13 nov 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 104
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 31 december 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Omschrijving functie
Voor de ondersteuning van de unit Integraal Toezicht bij de Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid (OZHZ) zijn wij op zoek naar een senior bouwinspecteur. Binnen de unit houdt een inspecteur bouwtoezicht zich hoofdzakelijk bezig met uitvoering multidisciplinair toezicht op basis van vastgestelde programma's.

Omschrijving werkzaamheden
Het takenpakket van de bouwinspecteur bestaat uit onderstaande werkzaamheden: ● Controleren van naleving van wet- en regelgeving op de aspecten van constructie- en brandveiligheid aan de hand van de verleende Omgevingswet vergunningen en daarin opgenomen voorschriften; ● Het gaat hierbij om omvangrijke complexe bouwwerken (utiliteitsbouw, waaronder industrie) onder bevoegd gezag van gemeente en/of provincie; ● Bij vastgestelde strijdigheden met wet- en regelgeving de handhaving verzorgen. ● Onderzoek naar en vaststellen van illegale en strijdige situaties wet- en regelgeving. deze zodanige rapporteren voor legalisatieonderzoek. ● Rapporteren over naleving; ● Onderzoek doen en analyseren en beoordelen van de verschillende situaties; ● Toetsen aan specifieke voorschriften uit de Omgevingswet, Omgevingsplan, Besluit bouwwerken leefomgeving; ● Overleg voeren met andere organisaties, ondernemers, bewoners, overige betrokken partijen en of/belanghebbenden.

Omschrijving werkwijze organisatie
Binnen OZHZ werken we Hybride: een mix van thuis (40 - 60%) en op kantoor werken. Kantoor is een plek om samen te werken en elkaar te ontmoeten. Dit geldt uiteraard ook voor de professionals die wij inhuren. Bij hybride werken hoort een mobiele werkplek. Om deze reden werken wij met een laptop, zowel op kantoor als thuis. Daarom vragen we uw medewerker(s) van een laptop te voorzien die bij ons op kantoor aangesloten kan worden op een dockingstation. Deze zorgt voor de verbinding tussen alle apparatuur en de laptop, zoals de externe schermen. Een muis en toetsenbord worden door OZHZ ter beschikking gesteld.

Omvang opdracht
Gemiddeld aantal uren per week: 36 uur
Periode: 01 januari 2026 tot en met 31 december 2026
Totale inzet in uren: 1400 uur
Optie tot verlenging: ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Beschikbaarheid kandidaat (KO): Is de aangeboden kandidaat ten minste 36 uur per week beschikbaar?
  • Ervaringsniveau (KO): Heeft de aangeboden kandidaat ervaring in de gevraagde rol bij of in opdracht van een overheid?

Wensen

  • Opleidingsniveau: Heeft uw kandidaat minimaal een opleiding op HBO niveau genoten?
  • CV: U voegt hierbij de CV toe van uw kandidaat. Het CV is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 4 A4´s groot. Het CV dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
  • Specifieke kennis: Geef aan of uw kandidaat ruime kennis heeft en ervaring heeft met toepassen van de Omgevingswet, omgevingsrecht, de Woningwet, Omgevingsplan, Besluit bouwwerken leefomgeving en Wet kwaliteitsborging en aanverwante wet- en regelgeving.
  • Relevante ervaring: Geef het aantal jaar (relevante) werkervaring van uw kandidaat aan. Bedoeld wordt ervaring waarbij de werkzaamheden voor tenminste 50% bestonden uit het uitoefenen van toezicht, inspectie en handhaving bij complexe utiliteitsbouw.
  • Competentie 2: De kandidaat is in staat zelfstandig te werken.
  • Competentie 5: De kandidaat is klantgericht.
  • Certificaat: Uw kandidaat is in het bezit van een certificaat / cursus / opleiding Abw (ambtenaar bouw- en woningtoezicht). Een kopie van het certificaat kan in de verificatiefase (dus na gunning van de opdracht) worden opgevraagd.
  • Certificaat: Uw kandidaat is in het bezit van een certificaat / cursus: Opleiding asbestherkenning. Een kopie van het certificaat kan in de verificatiefase (dus na gunning van de opdracht) worden opgevraagd.
  • Systeemkennis: Geef aan of uw kandidaat ervaring heeft met OpenWave en/of Djuma - Kennis van zowel OpenWave als Join - Kennis van OpenWave, geen kennis van Join - Kennis van Join, geen kennis van OpenWave.
  • Specifieke kennis: Geef aan of uw kandidaat ruime (meer dan 5 jaar) kennis heeft en ook recente (na 2020) ervaring heeft met toepassen van de Omgevingswet, omgevingsrecht, de Woningwet, Bouwbesluit 2012, Ambtenaar Bouwen en Wonen en aanverwante wet- en regelgeving.
  • Competentie 1: De kandidaat bezit goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.
  • Competentie 3: De kandidaat is stressbestendig.
  • Competentie 4: De kandidaat heeft een flexibele instelling.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx