Senior jurist

Gemeente Zoetermeer

Verlopen op: 26 mei 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 16
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 26 mei 2025
Eind datum: 26 november 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Je thuisbasis is het team Strategie, Beleid en Programmeren binnen de afdeling Stadsbeheer. Het team SBP vormt de verbinding tussen de bestuurlijke ambities en opgaven, de programmering en de uitvoering van het beheer. Het cluster bestaat uit 30 collega’s waaronder (beleids)adviseurs op het gebied van openbare ruimte, data- en informatiemanagement en geo-informatie, programmamanagement, juridische advisering en het secretariaat van de afdeling. In een informele sfeer wordt met plezier en enthousiasme samengewerkt aan de opgaven. Dit wordt gedaan vanuit betrokkenheid en expertise.

Opdracht

  • Je adviseert over contracten en bestekken, ontwikkelt nieuwe contractvormen, draagt zorg voor de implementatie ervan;
  • Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden en uitwerken van zeer ingewikkelde en gecompliceerde juridische adviezen;
  • Je bent vraagbaak voor juridische privaatrechtelijke vraagstukken binnen Stadsbeheer en voor het gehele concern op het gebied van aanbestedingsrecht, bouwrecht en aansprakelijkheid;
  • Je bent in staat om complexe adviezen helder te bespreken en te beschrijven voor bestuurders en ambtenaren;
  • Je vertegenwoordigt de afdeling in interne- en externe overlegverbanden, onderhoudt contacten en stuurt zo nodig (externe) advocaten aan bij het voeren, voorkomen en beëindigen van gerechtelijke procedures en andere geschillen en behandelt bezwaar- en beroepschriften;
  • Je levert een bijdrage aan bredere beleidsopgaven binnen en buiten de afdeling;
  • Je levert een bijdrage aan de implementatie van wetgeving, beleid en afspraken en borgt dit in de werkprocessen.

Competenties

  • Helikopterview;
  • Uitstekend gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen;
  • Stevige overtuigingskracht en zelfbewust;
  • Creatief.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: in overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde wo-bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met juridische privaatrechtelijke advisering;
  • Aantoonbare werkervaring als jurist binnen een politiek bestuurlijke omgeving;

Wensen

  • Afgeronde academische opleiding Nederlands Recht;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van privaatrecht;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van aanbestedings- en bouwrecht;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met juridische advisering binnen een gemeente;
  • Uurtarief maximaal € 120,- inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender / exclusief btw;
  • Per 16 juni 2025 beschikbaar voor 16 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsopties.
Deze opdracht is verlopen.