Utrecht heeft jou nodig!
Utrecht is een snelgroeiende stad die constant in ontwikkeling is. Daarbij horen complexe juridische vraagstukken. We zijn op zoek naar een tijdelijke senior juridisch adviseur vastgoed. Ligt jouw interesse in de vastgoed– en grondzakenaspecten van gebiedsontwikkeling? Adviseer jij graag in complexe dossiers met een bestuurlijke-politieke component? Lees dan snel verder!
Als senior juridisch adviseur word jij ingezet op complexe opgaven. Dit zijn opgaven waarbij er sprake is van meerdere eigenaren en grondposities, meervoudig ruimtegebruik en uitdagingen op het gebied van energie, duurzaamheid en mobiliteit. Je bent actief betrokken bij onze ruimtelijke opgaven en plannen van initiatiefnemers. Voorbeelden hiervan zijn de nieuwe stadswijk Merwede en het nieuwe stationsgebied.
Opdrachtomschrijving
- Je draagt creatieve en praktische juridische oplossingen aan om (her)ontwikkelingen samen met initiatiefnemers mogelijk te maken.
- Je adviseert en werkt nauw samen met de vastgoedadviseurs en projectleiders van de Ontwikkelorganisatie Ruimte.
- Je onderhandelt, in teamverband, met ontwikkelaars en investeerders. Je spreekt hun taal, kent hun doelen en die van hun klanten/afnemers.
- Je kijkt of de gemaakte afspraken juist worden vastgelegd en monitort deze vanuit jouw grondige kennis van grondzaken (zakelijke rechten, kostenverhaal en verbintenissenrecht) en de markt. Je beoordeelt zo nodig de contracten. Je hebt daarbij oog voor gemeentelijk beleid, de publiekrechtelijke context en overige relevante regelgeving.
- Je probeert zo vroeg mogelijk betrokken te raken, zodat je je collega’s tijdig van advies kunt voorzien over kansen, risico’s en beheersmaatregelen.
- Je houdt je op de hoogte van relevante wet/beleidswijzigingen en zorgt dat deze opgepakt worden door je collega’s.
Werkwijze
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Goed om te weten
- Gesprekken zijn gepland op 19 augustus in de middag. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan fysiek of digitaal plaatsvinden.
- Hybride werken is mogelijk, met een vaste kantoordag op donderdagen op het Stadskantoor.
- Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
- De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit: circa 25% voor het geoffreerde tarief en circa 75% voor kwaliteit.
- Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt, kunnen alle offertes worden beoordeeld op kwaliteit.
- Bij gebleken geschiktheid kan nog een kandidaat uit deze procedure worden aangenomen.
- Indien de opdracht niet binnen de voorziene periode wordt afgerond, behoudt Gemeente Utrecht zich het recht voor de opdracht te verlengen tot een zorgvuldige afronding en overdracht is gerealiseerd.
- Gedurende de eerste 3 maanden na gunning kan de opdracht bij ongeschiktheid of beëindiging worden gegund aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Eisen
- Je hebt afgeronde wo-opleiding Nederlands of notarieel recht.
- Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld.
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
Wensen
- Je hebt minimaal acht jaar ervaring in een juridische (advies)functie - Minder dan 5 jaar - 5 tot 8 jaar - 8 tot 10 jaar - 10 jaar of meer.
- Je hebt ervaring als projectjurist in stedelijke (her)ontwikkelingen en contracteringstrajecten.
- Licht toe in welke juridische functies/rollen je ervaring hebt opgedaan op het gebied van vastgoed/grondzaken, en indien mogelijk jouw ervaring met het beoordelen van contracten.
- Je hebt drie jaar of meer ervaring binnen een grote gemeente of andere complexe organisatie, zoals een vastgoedontwikkelaar - G4 - 100.000+ gemeente, een vastgoedontwikkelaar of woningbouwcorporatie - Kleinere gemeente - Geen van bovenstaande.
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.